Lillsmurfen berättar

Friday, March 27, 2009

Fredag idag


Nu är jag hemma igen efter en rolig och intressant kväll på träffis. Ja minsann väldigt intressant var kvällen för mig. Jag å min sötnos Ellinor hade en massa roliga saker som vi pratade om. Speciellt Nacka HI kom upp mycket på tal. Kanske för att vi båda är medlemmar i den idrottsföreningen. Jag simmar för Nacka HI och sötnosen spelar basket för dem. Men än så länge bara i basket skolan. Men det är inte fy skam för de. Man måste börja på botten för att nå toppen sägs det. Så att börja i basket skolan för att sedan stiga ända upp till elitnivå om man så vill är inget dumt val. Men jag förstår dig gumman att ni i laget som tränar varje söndag vill börja spela matcher som ett helt lag istället för att bara träna individuellt som ni gör nu. Men som jag sa tidigare ikväll. Ta kontakt med er grenledare i basketen och framför era önskemål så blir det nog ändring så småning om ska du få se. Annars kan jag hjälpa er att ta kontakt med någon som har hand om basketen i Nacka HI. Jag själv simmar i Nacka HI och har gjort den sen 2 månader tillbaka. Jag tycker det är jättekul att simma. Speciellt också nu när jag vet att sötnosen är med i samma idrottsförening i sthlm. Då blir det ju att vi båda förmodligen kommer delta i Stockholm games i år och Malmö Open nästa år:) hoppas, hoppas:D
Men nu åter till kvällen, vi pratade inte bara om Nacka HI så klart. Utan vi pratade lite om allt möjligt annat också. Bland annat om vad vi ska göra i sommar. Jag ska ev. jobba som lägerledare om jag får jobbet. Har inte hört något än. Håller tummarna fortfarande. Annars ska jag mest bara ta det lugnt i sommar. Vara i Sköndal mycket å bada, sola & äta glass:) Bråka lite (med glimten i ögat) med badvakterna som man nu känner så väl sen förra sommaren då de jobbade där. Vem vet en å annan åker nog i med kläderna på i poolen också:D Det brukar vara jag som oftast åker i. Jag vet inte varför? Kanske för att jag är kaxigaste vid pool kanten ibland!!! Annars har ju tänkt gå på Allsång på Skansen också i sommar. Om det kommer bra artister dit så kommer jag sitta bänkad där. Det är ju helt klart en fördel att ha en förälder som jobbar där. Min pappa jobbar på Skansen sen många år tillbaka. Det gör ju att jag får gå in gratis där och se Allsång på Skansen varje vecka om jag så skulle vilja. Men jag väljer ut vilka avsnitt jag skulle vilja se, det beror på vem som uppträder på scen. Det har i alla fall varit en bra å trevlig kväll. Det känns skönt å veta att jag har vänner omkring mig som älskar å bryr sig om mig. Utan mina vänner skulle jag inte vilja leva.


Speciellt inte utan dig Elinor, att du finns där för mig är ovärderligt:) Jag klara inte detta utan dig. Men jag vet att du finns där och tillsammans ska vi klara det. På ett eller annat sätt. Så jag kan inte sluta tjata om detta. DU FÅR ABSOLUT INTE LÄMNA MIG GUMMAN<3<3<3
Jag klara inte de....
Jag älskar dig gumman. Å vad som än händer så finns vi där för varandra.


Nä nu börjar verkligen bloggen bli lång. Men som sagt kvällen har varit bra och nu är jag helt slut. Ska nog gå å göra mig iordning för att sova strax. Imorgon ska jag hem till morsan på lite kalas. Hon å jag fyllde år förra helgen men då var hon i Hälsingland hos morfar. Så istället ska vi ha lite kalas för oss hemma hos henne imorgon. Det blir trevligt... Jag lovar att jag ska ta en massa bilder som jag sedan ska lägga in på bilddagboken och min blogg. Så mer om födelsedagskalaset blir det imorgon. Nu önskar jag er alla en fortsatt trevlig fredags kväll så hörs vi...

Varma hälsningar Johanna

0 Comments:

Post a Comment

<< Home