Lillsmurfen berättar

Wednesday, January 05, 2011


Hej allihopa!

Nu var det dags att uppdatera bloggen igen. God fortsättning:) Hoppas alla har haft en bra jul & nyår. För mig har det varit lugnt. Jag har både firat jul & nyår med familjen. Det var mysigt, har haft massa tid tillsammans med familjen. Får ju passa på nu när man är hemma i Sthlm under jullovet.

Japp det är så sant så, jag är faktiskt hemma i Sthlm. Har varit här sen den 21 december. Men nu på lördag så ska jag faktiskt tillbaka till Dalarna & Västanvik. Då har jag nästan varit hemma i 3 veckor. Jag börjar längta tillbaka till rutinerna igen & alla härliga människor som finns på skolan. Visst det har varit mysigt att vara hemma också men jag har ju varit självständig ganska länge nu så det känns konstigt att flytta hem då. Man är van att bo själv & inte behöva dela på allt. Men det han man fått gjort nu när man har varit hemma. Men att träffa alla kompisar i Sthlm var jätteroligt:D Har ju inte träffat dom sen vecka 44 då jag var hemma för höstlov. Det hinner gå ganska lång tid innan jag kommer hem mellan gångerna. Men jag tycker 26 mil är lite långt för att åka hem för bara 1 & 1/2 dag (helger). Så därför känns det bättre att åka hem då man har lite längre tid på sig hemma. Som loven till exempel.
Ja vad har jag gjort under min tid hemma?
Jag har mest bara tagit det lugnt. Vilat upp mig riktigt ordentligt Har även hunnit vara sjuk också. Fick feber på julafton så då var man inte helt pigg. Skönt att man bara var hemma då. Jag har fått en helt ny frisyr också, har både klippt & färgat mitt hår. Blev jättenöjd med mitt nya utseende. Så det känns faktiskt roligt att man kommer tillbaka till skolan nyfriserad & fin:D En ny mobil & en ny digitalkamera har man också hunnit införskaffat sig under dessa dagar i Sthlm. Jag kommer ha kvar mitt gamla nummer men jag har bytt abonnemang så nu har jag 3 istället för tele2. Det är bättre tycker jag, nu kan jag ringa videosamtal vilket är en fördel om man är hörselskadad som jag & är i behov av teckenspråk. Dessutom kan jag lättare ha kontakt med kompisarna på skolan eftersom de flesta har 3 & ringer med videosamtal. Jag har underlättat mitt liv lite kan man säga. Sen en ny digitalkamera som verkligen behövdes eftersom min förra är stendöd. Nu kan jag föreviga minnen som händer på Vv igen:D Det blir bra när vi till ex. festar & massa tokiga saker händer:P
Ja vad vill ni att jag ska berätta mer! Annars flyter väl mitt liv på som vanligt. Ingen pojkvän här ännu. Men jag letar inte heller. Kärleken kommer när den kommer. Men jag trivs med att vara singel. Då kan man ju ha massa roligt för sig som man annars kanske inte hade gjort om man inte var singel. Ni förstår säkert vad jag menar. Nu vet jag faktiskt inte om jag har något mer att skriva om i bloggen för denna gång. Som vanligt blev bloggen ganska lång, det kanske är bra att jag inte har något mer att berätta om. Då blir ju bloggen väldigt lång:P
Jag kan i alla fall säga att jag ser framemot detta året som precis har börjat & jag hoppas på att det bjuder på massa härliga händelser & äventyr:)

Ha det nu så bra så hörs vi snart igen:)

//Johanna

0 Comments:

Post a Comment

<< Home