Lillsmurfen berättar

Friday, August 07, 2009

Imorgon är en annan dag


Det finns en flicka som jag går till ibland
Hon tycker om mig för jag gör vad jag kan
I hennes tystnad finns så mycket jag vill veta
Så jag stannar hela natten
Fast vi är som eld och vatten

(Kom) så länge hjärtat slår
(Kom) så länge spänningen finns kvar
I morgon är en annan dag
(Kom) så länge solen ler
(Kom) så länge lusten ger och tar
Så fort när allt försvinner
I morgon är en annan dag

Hon målar tavlor som jag aldrig får se
Hon sjunger sånger när ingen sitter bredvid
I hennes ögon finns en längtan efter mera
Så jag stannar hela natten
Fast vi är som eld och vatten

(Kom) så länge hjärtat slår
(Kom) så länge spänningen finns kvar
I morgon är en annan dag
(Kom) så länge solen ler
(Kom) så länge lusten ger och tar
Så fort när allt försvinner
I morgon är en annan dag

Tiden är som ett timglas i din hand
Där sekunder och minuter blir till år
Jag vill ha allt det jag får

(Kom) så länge hjärtat slår
(Kom) så länge spänningen finns kvar
I morgon är en annan dag
(Kom) så länge solen ler
(Kom) så länge lusten ger och tar
Så fort när allt försvinner
I morgon är en annan dag

I morgon är en annan dag

Denna underbara låt gör mig alldeles varm inom mig. När jag hör den så tänker jag på mina älskade vänner. Den starka kärleken jag känner till mina vänner<3 Utan dom & jag hade inte varit den jag är idag. Dom ställer upp för mig 24/7 å speciellt nu när jag inte alls mår bra. Det är så mycket jobbigt som händer i mitt liv just nu. Speciellt tänker jag på min kommande operation jag ska göra den 26 augusti på Karolinska sjuhuset i Solna. Jag vill inte operera men jag vet att i längden så kommer det bli bra. Men vägen dit känns VÄLDIGT låååång å jobbig just nu. Det blir massor med rehabilitering efteråt å det kommer nog ta minst 6 månader innan jag är helt återställd. Men nästan 1 helt år innan jag har fått full muskelstyrka i mina ben igen. Jag har inte gjort en sådan stor operation på flera år. Så jag vet inte alls riktigt hur jag kommer må efteråt. Därför hoppas jag att jag har många vänner som vill hjälpa å stötta mig under tiden jag är på sjukhus men också sen då jag är hemma å ska försöka komma tillbaka till vardagen. Jag hoppas speciellt att en person kommer vara vid min sida<3 Jag vet att hon kommer vara där vad som än händer. Hon ska även följa med mig när jag skrivs in på sjukhuset den 25 augusti.

Jossan du är den som har funnits hos mig nu den sista tiden då jag har mått jättedåligt. Ända sen Claras begravning har du stötta mig. Ingen har nog riktigt förstått hur dåligt jag har mått. Alla tror att jag mår bra bara för att jag inte gråter hela tiden. Men inom mig så skriker jag å tårarna bara rinner av ilska å smärta:( Men ingen annan än du Jossan har riktigt sett hur dåligt jag mår. Jag är faktiskt förvånad att ingen annan har sett det. Dom flesta borde känna mig väl å vet hur dåligt jag mår. Clara å jag har stod varandra jättenära under hela gymnasiet men även efter. Vi hade massa planer tillsammans inför framtiden. Jag vet att alla har mått jättedåligt efter allt som har hänt. Alla har vi förlorat en ängel som Clara är å var. Men ändå måste man finnas för varandra, stötta varandra, trösta om någon gråter. Jag känner att jag har funnits till hands för den som har mått dåligt. Men har någon funnits för mig? Nä inte riktigt kan jag väl säga. Men sen kom du min älskade vän<3<3<3<3 Du öppnade din famn å sa jag vill trösta dig, jag vill finnas för dig. Jag ska hjälpa dig igenom det du går igenom. När du sa det då kunde jag äntligen få släppa ut mina tårar. Du har fått mig att verkligen visa mitt rätta jag. Alla tror att jag är jättestark å klara allt. Men ibland behöver till å med dom starkaste tröst å en famn att få gråta i. Det har jag inte haft på evigheter, alla andra har fått gråtit hos mig men jag har inte kunnat få gråta hos någon. Men nu har jag äntligen en jag kan gråta ut hos. Å jag ÄLSKAR DIG gumman<3<3<3<3<3 Jag hoppas vi kan vara vänner för all framtid:) Jag dör hellre än att förlora dig<3 Du är min klippa i mitt liv, min lyft jag andas. Ja utan dig å jag är ingenting. Men nu vet jag att du finns vid min sida å hand i hand ska vi gå igenom den jobbiga tiden framför mig. Med dig vid min sida så vet jag att jag kommer klara mig.

1 Comments:

  • At 11:35 AM, Anonymous Anonymous said…

    Lilla smurf!
    Jag tänker ofta på dig och läser din blogg. Jag är glad att du nu har någon som kan trösta dig. Det syns ju inte alltid på dig när du är ledsen men ingen kan låtsas som inget har hänt och bara gå vidare. All sorg måste bearbetas och det kan ta hela livet. Clara kommer vi att minnas så länge vi lever och vi får inte heller glömma Anna. Johanna jag tänker på dig.
    Kramar din gamla lärare Inge

     

Post a Comment

<< Home