Lillsmurfen berättar

Tuesday, June 23, 2009

Jobbar fortfarande på läger


Hej allihopa!

Förlåt om jag inte har uppdaterat min bilddagbok på ett tag. Men jag är fortfarande på Grötö å jobbar som lägerledare på ett läger som Unga rörelsehindrade har. Jag har nu snart varit här i 2 & 1/2 dag. Kom i söndags eftermiddag & åker hem på söndag denna veckan, alltså den 28/6. Vädret är toppen, jag har bränt mig så just nu ser jag ut som en liten räka. Men det är jag inte ensam om att ha gjort:P Några andra i gänget har också bränt sig lite. Men snart kommer jag bli brun å fin:) Jag försöker jobba på min bränna å jag tycker det går fint att göra det här på Grötö. Det kan ju bero på att vi är dels i skärgården och sen är det varm å skönt väder.
Imorgon ska vi på lägret åka in till Gbg å gå på Liseberg en heldag:) Det ska bli toppen, var några år sen jag var där. Men om värmen är som den har varit idag så kommer det bli lite jobbigt att strosa omkring där:) Men äsch lite värme får man väl tåla:D

Föresten jag har kommit på ett nytt ord till alla Unga rörelsehindrades språkrör. Båda dem kallas för "Tjoho i huvudet" :D
Det var en bra slogan också tycker jag. Den ska vi införa i förbundet Unga rörelsehindrade:) Hihi^^ visst är jag påhittig när det gäller nya slogan till förbundet. Det tyckte i alla fall en av språkrören:)

Nä nu måste jag börja arbeta igen, här är det ingen rast å ro. Deltagarna kollar på film just nu. Men inte alla så jag måste gå å roa de som inte kollar på film så inte dem blir rastlösa. Det är ju mitt jobb som lägerledare att underhålla å göra så deltagarna har något att göra:D Men jag lovar, får jag någon mer tid i veckan så ska jag sätta mig å uppdatera min bilddagbok igen:)
Ni får ha det så bra tills vi hörs....

Massa hälsningar från Göteborg:D:P

0 Comments:

Post a Comment

<< Home