Lillsmurfen berättar

Monday, January 11, 2010

Till minne av Anna Persson 25/3 1988 - 15/2 2007<3


Du är det finaste jag vet.
Du är det dyraste i världen.
Du är som stjärnorna,
som vindarna,
som vågorna,
som fåglarna,
som blommorna på marken.

Du är min ledstjärna och vän.
Du är min tro, mitt hopp, min kärlek.
Du är mitt blod
och mina lungor,
mina ögon,
mina skuldror,
mina händer och mitt hjärta.

Friheten är ditt vackra namn.
Vänskapen är din stolta moder.
Rättvisan är din broder.
Freden är din syster.
Kampen är din fader.
Framtiden ditt ansvar.

Du är det finaste jag vet.
Du är det dyraste i världen.
Du är som stjärnorna,
som vindarna,
som vågorna,
som fåglarna,
som blommorna på marken.

Du är det finaste jag vet.

Detta är den vackraste låt som finns.
Jag tillägnar denna vackra låt till min vackra ängel Anna Persson som finns uppe i himlen. Vi sa att om någon av oss gifter sig eller om något av våra barn döps så ska den andre sjunga denna låt. Något ingen vet är att jag hade tänkt sjunga denna låt på hennes begravning men kände att jag inte klarade av de i de stunder då begravningen ägde rum. Men jag lovar att på årsdagen så ska jag sjunga denna vackra låt för att tillägna Anna och hennes familj.

Om du vill höra hur låten är så gå in på:
http://www.youtube.com/watch?v=jlG8NPW7IeE&feature=related

0 Comments:

Post a Comment

<< Home