Lillsmurfen berättar

Sunday, November 22, 2009

Fullt upp varje dag!!!!


Nä usch vad jag skäms:( Har inte bloggat på länge igen. Det är sååå himla mycket som händer runt omkring mig just nu. Hinner nästan inte med att göra allt som måste göras.

Just nu håller jag på med en "fajt" med kommunen om att dom inte kan ta bort min assistans från & med den 1 januari nästa år. Jag kommer ju inte alls vara helt återställd efter min operation då heller. Trots att jag troligvis inte kommer ha något gips men ändå. Så nu håller jag på & ska försöka förlänga mitt beslut om assistans tills vidare. Men det går just nu lite trögt för jag väntar på mina läkarintyg jag ska få av 2 av mina läkare jag har. Jag hoppas verkligen INTE att kommunen avsäger mig min assistans som jag har idag. Dom kommer ha mycket att läsa när intygen blir inskickade. Sen håller jag också på med att förbereda inför våren då jag förhoppningsvis ska börja plugga igen. Letar förbrillt efter en bra folkhögskola som jag kan börja på. Vill gärna gå på Södertörns folkhögskola för där kan man läsa teckenspråk som jag vill. Jag kan redan teckenspråk flytande men jag behöver läsa visa delar som kan vara bra att ha inom teckenspråket. Sen har jag lite andra ämnen som jag också vill läsa & hoppas kunna få läsa dom där också. Så imorgon ska jag sätta mig å skriva ett långt mail till skolan å kolla hur den är å vad jag kan läsa dära. Sen mitt uppe i allt så håller jag också på & förbereder vårens lektioner som jag förhoppningsvis ska ha på Rh-gymansiet i Stockholm för de elever som går där. Det är ett gäng som gärna vill läsa teckenspråk å då tänkte jag ev. komma dit en eller två dagar i veckan & undervisa dom i det. Eftersom jag redan kan nästan allt inom teckenspråk så tänkte jag passa på att dela med mig av min kunskap som jag har. Så just nu i denna stund så sitter jag å letar efter bra material att ha till elever som går i årskurs 1 - 4 på gymnasiet Men jag tycker det är jättekul att ha många bollar i luften samtidigt.

Sen har jag också blivit invald som ledamot i Unga rörelsehindrade som är en förening jag är med i. Så aktiv i föreningslivet är jag också på sidan av allting. Idag var jag till ex. på ett FS-möte med Unga rörelsehindrade här i Stockholm Det var jättelärorikt att se hur förbundet jobbar och så. Jag är ju trots allt föreningskativ å har varit det i snart 2 år. Men innan jag blev medlem i Unga rörelsehindrade så var jag också föreningsaktiv i RBU tillsammans med hela min familj men främst med mamma (Som också satt som ordförande i RBU Stockholm i några år). Men det var på den gamla goda tiden;) Nu har jag själv fått ta rollen som föreningsaktiv själv. Ingen annan i familjen vill vara det längre. Men jag vill fortfarande kunna förändra samhället så det blir lika för alla o.s.v. Jag jobbar också som lägerledare inom förbundet å driver läger på sommaren för ungdomar mellan 12 - 15 eller 15 - 30 år. Hittills har jag bara jobbat på 1 läger men det var otroligt roligt så jag hoppas jag kan få jobba som lägerledare nästa år igen:)

Så detta är lite av vad som händer runt i kring mig just nu. Å mitt i allt så försöker jag samtidigt vara aktiv inom träning. Jag kan än så länge inte simma pga. gipset men denna vecka som kommer så ska jag börja träna styrketräning igen. Ska bli skönt att få komma igång igen efter 4 månaders uppehåll. Men annars rullar mitt liv på som vanligt.
Nu kom jag på att jag måste sätta mig å skriva ett viktigt mail så nu hinner jag inte blogga mer för idag. Se så mycket jag har att göra på en gång. Det är synd att min blogg blir lidande. Jag önskar jag hade mer tid till att blogg men jag ska försöka blogga så fort jag får tid till det.

Ha det så bra så hörs vi snart igen.

// Johanna

0 Comments:

Post a Comment

<< Home