Lillsmurfen berättar

Sunday, February 12, 2012


Hej bloggen!

Jag börjar bloggen med en bild. Bilden är tagen när jag och A var på stadsvandring i Stockholm (bara vi) ska tilläggas. Det är kungliga slottet i Stockholm jag har bakom mig.












Jag skäms så otroligt mycket för att jag helt har glömt min blogg. Ni bloggläsare måste ju tro att jag har "gått och dött" eller något. Men nej absolut inte, det har jag inte. Jag har bara inte haft tid att blogga på väldigt väldigt länge. Dessutom har det varit idétorka om vad jag ska skriva om i bloggen.
Jag kan ju inte alltid skriva om deppigheter i min blogg.
Men ja ibland måste man skriva om sånt som är mindre roligt att skriva om också. Men ibland måste man skriva om roliga och positiva saker.

Som idag till ex. då har jag massor jag vill skriva om men det skulle garanterat ta hela natten så jag får korta ner allt lite.

Jag vill till ex. berätta lite om vad som hänt den sista tiden i mitt liv.
Som ni alla vet så bor jag för tillfället hos pappa sen juni förra året. Jag fick avbryta mina studier i Dalarna pga. hälsoskäl. Det gör att jag fick flytta till pappa tillfälligt och med tillfälligt menar jag att jag bara "mellanlandar" här tills jag fått/hittat eget. Men bostadssökande går inte alls så bra. Det finns i dagsläget inga som helst lediga lägenhet som är hyresrätter i Sthlm. Jag är inne på de hemsidor jag söker bostad i varje dag. Men det finns inga lägenheter och finns de det så är dom 1:or eller 2:or. Jag måste bo i minst en 3:a för ha ha plats med alla hjälpmedel och saker. Dessutom har jag personlig assistans dygnet runt som också ska bo där och behöver ett ehet rum som dom kan vara i. Ja alltså en 3:a eller 4:a måste jag bo i. Men jag leter för eld och lågor men finner ingenting.
Jag står dessutom i en bostadskö i Uppsala som heter Uppsalahem. I Uppsala finns det fler lediga lägenheter än i Sthlm. Jag står inte bara i Sthlm bostadskö utan även runt om i Sthlms län. Men ingenting finns det. Jag känner mig bitvis som att jag aldrig kommer få flytta hemifrån men en dag så vänder lyckan och jag får min drömlägenhet. Det gäller bara att ha modet uppe. Det är tur att jag har kompisar som får mig att orka.

Sen har jag kommit igång med träningen igen efter min operation jag gjorde i höstas. Resultatet av den är positivt hittills Jag fick lite problem med svårläkt ärr men annars är det inget. Jag återhämtade mig snabbt tycker jag. Jag står idag obehindrat på båda benen med stöd självklart. Sen för 1 månad sen ungefär så provade jag att gå på gå bandet på P.U.F.F.A. Det gick otroligt bra så det har jag gjort 2 gånger till efter operationen. Jag ska gå på gå bandet varje träningspass jag har på P.U.F.F.A. Jag tränar måndagar som fast dag att träna på. Men sen varierar det om jag tränar onsdag eller fredag. Men jag försöker i alla fall träna 2 gånger/veckan på P.U.F.F.A.

Jag har dessvärre inte kunnat komma igång med simningen ännu. Mycket pga. svårläkt ärr. För sviterna efter operationen är det inga problem, dom har varit minimala. Jag hade kunna komma tillbaka till simningen redan i höstas om det hade varit så. Men pga. svårläkt ärr så har jag inte det tyvärr. Men nu längtar jag enormt mycket efter att få börja simma igen. Jag missade också ett stort mål som jag hade. Det var att simma Malmö open 2012. Men det målet missade jag. Malmö open var nu i helgen föresten. Malmö open är Sveriges största internationella tävling där det tävlas i massa olika idrotter. Både lagsporter men även individuella och dom flesta klubbar med funktinshindrade deltar på denna stora tävling och även så Nacka HI som jag tillhör.
Jag hoppas få delta i Malmö open 2013 istället och tävla för Nacka HI. Det är mitt största mål inom simningen just nu. Men under året som är så kommer jag att ha delmål inom idrotten/simningen. Bland annat att i första hand komma tillbaka till simningen och få simma. Sen självklart hoppas jag kunna åka till Åland i sommar med Nacka HI och delta i Sports camp. Sen är det Stockholm paragames i höst också som jag satsar på. Men man får ta ett delmål i taget så att säga. Mitt ärr är nästan läkt eller jag tycker det är läkt. Men jag måste be vårdcentralen kolla och ge mig klartecken om jag kan börja simma igen.´

Ja vad har jag mer att berätta. Jo jag håller på och söker utbildning till att börja plugga igen nu till höstem. Jag har hittat en folkhögskola som jag vill gå på. Det är Bosön folkhögskola som ligger på Bosön ute på Lidingö. Jag ska söka till Idrottslinjen där. Då kan jag läsa matte och historia som jag inte har läst upp från gymnasiet. Samtidigt får jag även läsa idrottsämnen och även utöva idrott under lektionstid. Jag som älskar att träna tror att den skolan kommer passa mig utmärkt. Att få studera och samtidigt få träna. Hur många utbildningar erbjuder det liksom:D Ja papprena för att söka är klara. Det enda jag väntar på nu är 2 intyg på idrotter och träning som jag har utövat. För att söka till skolan måste man även ha intyg på idrotter man har utövat eller utövar.
Jag har utövat en hel del så det blir många intyg jag har med mig:D;P

Ja det var de jag har hållit på med sista tiden. Som ni ser så gör jag en massa saker hela dagarna. Samtidigt som allt detta är allt jag gör så varvas det med massa läkarbesök också. Men alla dom behöver jag inte nämna i detta inlägget just nu. Då kommer jag aldrig bli klar. När jag äntligen har kommit igång och blogga så bara rusar tiden iväg. Klockan har redan blivit 01.30 på natten och jag som ska upp klockan 08.00 imorgonbitti. Aja jag får väl gå trött på stan imorgon.

Nä nu sätter jag punkt för denna gång. Nu lovar jag på heders ord att det inte ska ta månader tills jag bloggar igen.
Vi kommer höras väldigt snart igen. Ha det så bra tills dess och ta hand om er:)

Mycket kärlek från er Johanna
i

0 Comments:

Post a Comment

<< Home