Lillsmurfen berättar

Wednesday, June 25, 2008

Nyss hemkommen från ett läger

Hej på er allighopa!
Onsdagen den 25/6 -08 klockan 17.21 på eftermiddagen.
Igår kom jag hem från ett läger jag varit på i Skåne 1 vecka. Jag har varit på ett läger med ungarörelsehindrade i Vejbystrand. Vi bodde å var på en anläggning som heter Sommarsol och ligger ca. 500 m från havet i sydvästra Skåne. Det var ett helt underbart ställe att vara på och fira midsommar med nya å gamla vänner. Jag kom dit i tisdags och var där nere till igår den 24/6. Med andra så var det 1 veckas läger jag har varit på. Lägret hade gärna fått varit en vecka till eftersom 1 vecka är lite för lite för mig som är van att vara på läger i minst 13 dagar. Men det var ändå ett otroligt roligt läger jag vart på. Vi gjorde en massa skoj hela dagarna. Bl.a. så badade vi (både inne å ute), solade, firade midsommar, åkte till Helsingborg på en shoppingdag i Väla köpcentrum m.m. Men det allra roligaste var nog de vi gjorde i måndags förmiddag. Då lämnade vi Sommarsol kl. 08.30 för att åka till ett ställe där de hade Rodel. Rodel är en slags kälke man kunde sitta en å en eller 2 om man inte kunde sitta själv. Jag med min dåliga balans var tvungen att sitta med en av medhjälparna vi hade på lägret. Det var nog det roligaste jag gjort i mitt liv. Gillar man äventyr, fart å höjder då ska man prova att åka Rodel. Jag kommer att lägga in bilder från lägret i en egen blogg men bilderna kommer ändå tillhöra detta inlägg jag skriver nu. Däribland bilder från när jag å mitt läger var och åkte Rodel:) Annars har det bara varit superkul på lägret. Fantatiskt roliga människor fick jag träffa å lära känna. Eftersom föreningen ungarörelsehindrade är en rikstäckande förening så var vi ungdomar från hela Sverige som var med på lägret. Det var både gamla å nya bekanskaper ja fick lära känna. Jag hoppas det kommer komma flera sådana läger som detta. Vi hade otroligt roligt tillsammans, maten var okey och boendet var toppen. Var mer kan man önska få ut av ett läger. Ingen aning faktiskt, med andra ord finns det inte så mycket mer att förbättra me detta läger. Allt var bara toppen å jag njöt från dag 1 till sista dan. Detta gjorde ni bra ungarörelsehindrade:) Jag vill speciellt tacka våra 2 lägerledare Helena och Daniel som gjorde allt för att vi lägerdeltagare skulle ha roligt
tillsammans å må bra. ETT STORT TACK TILL ER BÅDA!!!! Å med det vill jag bara säga att jag kommer tillbaka till Sommarsol och Vejbystrand nästa sommar:) Annars så händer det inte så mycket speciellt i mitt liv just nu. Nu blir jag hemma i sthlm i ca. 5 veckor innan jag å min familj ska på ett familje läger på Herrfallet utanför Arboga. Jag kommer också att bo på mitt gamla kortis i 2 veckor i sommar men det är om 2 och 1/2 vecka innan jag ska dit så tills dess bor jag hemma hos min pappa i Solna. Men nu har jag inget mer att berätta om utan istället ska jag lägga in bilder från lägret jag varit på:)
Ha det så bra allihopa....
Massa pussar å kramar från Johanna

0 Comments:

Post a Comment

<< Home