Lillsmurfen berättar

Sunday, May 18, 2008

Minnen från Ädelfors folkhögskola 07/08


Hej alla underbara vänner å bloggläsare!

Söndagen den 18/5 -08 klockan 18.20 på kvällen. Jaha så var ännu en helg till enda. Nu är det inte många veckor kvar på denna termin. Allt som allt har jag 13 skoldagar kvar:) Nu går tiden så fort att jag omöjligt hänger med. Denna helg har varit lugn och skön. Igår vaknade jag kl. 12.00 av att väckarklockan ringde. Men jag gick inte upp förrän kl. 12.30;) Sen packade jag ner allt jag inte använder i flyttkartonger inför flytten hem till sthlm över sommarlovet. Shit va mycket man har samlat på sig under året här nere. Jag tror fan det var mer saker nu än när jag flyttade ner hit:D Farsan kommer bli vansinnig när han kommer hit och ska hämta hem allt:P Jag tror jag måste förberedda honom mentalt på hur mycket det är han faktiskt ska köra hem:) Måste bara säga att det är väldigt tomt i min lägenhet nu:( Känns lite tråkigt att lämna allt å åka hem. Annars igår kväll var jag nere i träsket på en fest några elever på skolan hade. Jag drack inget, hade ingen lust till det. Sen vid 23.30 gick jag hem med en kompis, väl hemma satte jag mig framför tv och varvade ner lite. Sen klockan 02.00 gick jag och la mig, jag somnade bums:)
Idag har jag bara tagit det lugnt, en kompis sms:ade å väckte mig. Sen har dan bara flyttit på. Ska snart ner till kiosken och ladda på min mobil. Hatar att inte ha pengar på mobilen så man inte kan ringa. Sen vet jag inte mer vad jag ska göra ikväll. Antar att jag ska sätta mig å glo på tv ikväll. Har inte gjort de på hela dan:)
Nu ska jag göra en tradition som jag alltid gör när en skolavslutning närmar sig.
Jag ska göra en lista på saker som jag kommer sakna efter 1 läsår på Ädelfors folkhögskola och en lista på saker jag inte kommer sakna.

Saker jag kommer sakna:
Kompisarna
Gemenskapen
Sexsnacket ;):P
Träningarna (gym + bad)
Hallen - innebandy, basket, fotbollen, handbollen ( Visa av saker kunde jag inte vara me på)
Lärarna
Klasskamraterna
Promenaderna (i skogen)
Copet - fika, spel (tvspelet), pingis, biljarden,
Träsket - filmstunderna, myset, snacket
Utflykterna
Intrigerna
Skratten
Busen (med mig inblandad i)
Kärlekintrigerna
Flygeln (min lägenhet)
Vattenkrigen :P

Saker jag inte kommer sakna:
Bråken
Matten
Skitsnacket
Rivaliteten
Konkuransen
Stöket i matsalen
Stressen i klassen
Skolmaten

Så nu har jag gjort mina bra och dålig listor. Ni som har gått på Ädelfors folkhögskola ni känner säkert igen er. Ni andra ni får bara ta del av våra intriger m.m. Nu har jag inte så mycket mer att skriva om. Ni får nu ha till tåls tills näsa gång jag uppdaterar min blogg igen.


Tacke care....

Många pussar å kramar från Johanna





1 Comments:

  • At 9:57 AM, Blogger mangan/caveman said…

    hej johanna läste lite i din blogg om ädelfors hoppas allt e bra med dig varma kramar magnus tabell som gick hos inger i T-P

     

Post a Comment

<< Home