Lillsmurfen berättar

Friday, June 13, 2008

*En dag på mitt sommarlov*


Hej världen och alla människor där ute!

Fredagen den 13/6 -08 klockan 17.06 på eftermiddagen. Tänk att det redan gått 1 vecka o 2 dagar sen jag flyttade hem till sthlm igen. Men ni ska veta att jag bara är hemma över sommaren. Sen i augusti flyttar jag tillbaka till Småland. Jag har minst 1 år kvar att plugga där nere. Men det känns kul:) Känns lite som att jag har förlorat alla mina vänner som jag hade här uppe i sthlm. Många har nog fortfarande svårt med att jag flyttat nästan 40 mil ifrån dom. Men som en kompis till mig brukar säga. Man får nya vänner och förlorar de gamla för eller senare. Jag har under detta året jag gått där nere fått en massa nya bekantskaper från hela Sverige. Det har varit underbart att lära känna en massa nya människor. Man växer inom sig själv när man träffar andra. Men jag vill självklart inte förlora kontakten med de vänner jag har i sthlm. Men det kan vara svårt att prata med alla varje dag när jag går i skolan. Jag har liksom ett liv utanför sthlm också och dessutom måste jag skötta min skolgång minst lika bra där nere som jag gjorde här uppe. En sak vet jag iallafall, det är att jag har vuxit i mig själv som människa under året som gått i Småland. Jag har verkligen lärt mig att ta eget ansvar och fått ta hand om mig helt själv. Dessutom har jag nu ju bott i egen lägenhet också och det har varit en upplevelse i sig själv. Jag har ju bott med mina päron i 20 år men nu har jag äntligen släppt ut mina vingar och tagit min första flygtur ut från boet. Ni förstår säkert vad jag menar.

Nu till det jag igentligen ville skriva i dagen blogg. Idag är det som sagt fredag, jag vaknade kl. 13.30 av att väckarklockan ringde. Då gick jag upp, slog på darton och satte mig vid msn som vanligt. Sen ringde ja en kompis och vi snackade nästan i 1 timma. Under den tiden hann vi prata om allt mellan himmel o jord. Käkade frukost gjorde jag:) Sen har jag bara tagit det lugnt idag. Duschat, varit o handlat samt diskat och gjort rent i köket. Nu sitter jag bara vid darton å väntar på att något typ ska hända. Har inget speciellt inplanerat för kvällen, ev kanske träffa några kompisar å hänga på stan. Annars blir jag väl hemma framför tv och slappar. Nä men nu har jag nog inget mer intressant att skriva om. Jag får återkomma imorgon igen med en ny blogg.

Ha det nu så bra allihopa så hörs vi.

Massa pussar å kramar från er Johanna

0 Comments:

Post a Comment

<< Home