Lillsmurfen berättar

Tuesday, June 10, 2008

Sommarlovet är äntligen här:D

Hej svejs allesammans!
Tisdagen den 10/6 - 08 klockan 18.16 på kvällskvisten.
Jaha snart har 1 vecka gått sen jag hade skolavslutning på Ädelfors folkhögskola å jag for hem till sthlm med en kompis. Allt kändes helt underbart när tiden var inne för att äntligen få åka hem. Visst det var lite jobbigt att behöva ta farväl av alla underbara människor man lärt känna under detta året på folkhögskola. Men sånt e livet! Människor kommer, människor går. Det börjar ju som sagt nya elever till hösten på skolan och då får man ju nya bekantskaper. Visst man kommer sakna alla man levt med under samma tak och som man har sett varje dag både i och utanför skolan. Men nu är jag äntligen hemma igen och det känns underbart. Som jag berättade tidigare hade jag en kompis med mig till sthlm. Han åkte hem tidigt i söndags morse. Kände hur jag fällde en tår när tåget försvann i fjäran öster:) Men ändå vet jag att vi kommer höras flera gånger under sommaren och sen i augusti kommer han ju tillbaka hit till mig:D Längtar redan som fan efter det. Men än så länge är det bara juni och man får njuta av de dagar å veckor man har framför sig.
Vad finns det mer att berätta om!
Jo min lillesyrra Fanny tog studenten i torsdags. GRATTIS GUMMAN!!!! Nu har du verkligen kommit ut i samhället och nu har du mycket att vänta dig. Du får helt enkelt se vad framtiden har att erbjuda:) Jag är stolt över dig som storesyrra att du har klarat dig utmärkt igenom 3 år på gymnasiet. Visst det har varit tufft men nu är du äntligen fri, så GRATTIS ÄNNU EN GÅNG ÄLSKLING!!! Idag har jag varit på stan och träffat 2 kompisar som jag inte har träffat på väldigt länge. Vi gick runt lite å kollade bl.a. på alla studentbilar som körde igenom stan. I sthlm har många gymnasiumskolor tagit studenten idag. Annars har jag inte gjort så mycket mer idag, kom nyss hem och nu väntar jag på att pappa ska bli klar med middagen. Det kurrar riktigt ordentligt i magen nu!
Det ska bli mumsigt med mat *ler*:)
Nä nu finns det inte så mycket mer att skriva om så jag avslutar nog min blogg här.
Ha det nu så bra allesammans och njut av det underbara vädret vi har.
Massa pussar å kramar från Johanna

0 Comments:

Post a Comment

<< Home