Lillsmurfen berättar

Wednesday, July 16, 2008

I'm Not A Girl, Not Yet A Woman


Hej hopp i världen!

Torsdagen den 17/7 -08 klockan 00.39 på natten.

Sitter här å tänker på min framtid å hur den kanske kommer se ut för mig. Jag har nyss kommit på när jag sitter och lyssnar på Britney Spears låt "I'm Not A Girl, Not Yet A Woman" att jag ännu inte vill bli kvinna å få stå på helt egna ben å klara mig själv. Det känns lite som jag inte riktigt är redo för att ta det stora steget från att ha varit flicka/tjej i hela sitt liv till att bli en kvinna. Ir är jag reedo för de trots allt å det bara är jag själv som är rädd för de. Enligt alla som känner mig så har jag varit mogen å klarar mig själv sen jag var 14 år och tagit egna beslut själv å så. Min mamma brukar säga att jag är mogen å nu redo att lämna boet. Men på sätt å vis har jag ju redan gjort det eftersom jag bor i Småland å pluggar på folkhögskola. Där måste jag helt enkelt ta hand om mig själv å fatta mina egna beslut. Det är ingen annan som gör de åt mig. Men ändå är jag 21 år å enligt samhället så ska jag nu klarar mig helt å hållet. Mina föräldrar har inga som helst skyldigheter att försörja mig nu. När man blir 21 så får man helt enkelt släppa sina föräldrar. Mina föräldrar kommer alltid att finna där tills de inte lever längre. Men en dag kommer dom inte leva längre å då måste jag klara mig själv. Därför är det nog hög tid för mig att börja inse att jag är vuxen nu. Nu ska jag ta eget ansvar, bestämma över vad jag ska göra med mitt liv å så vidare. Men ändå känns det som att jag inte riktigt är redo att bli en självständig kvinna. Ir självständig är jag redan, men en som vill bli släppt helt från sina föräldrar. Jag tycker detta året har gått fort och det har hänt mycket i mitt liv under detta året. Ta studenten, flytta 40 mil från familj, släkt och vänner, börja på en ny skola, lära känna nya människor. Ja det har hänt en del den senaste tiden. Ungefär för 1 år sen idag så satt jag hemma å planerade inför flytten. Hade väldigt blandade känslor hela förra sommaren. Jag ville flytta å börja på ny skola fast ändå inte. Jag är ju född i sthlm och det är min hemstad. Jag kände väl att jag inte riktigt var redo att lämna den helt enkelt. Men gjort är gjort och nu bor jag där nere sen 18 augusti förra året. Nu känns allt bra men mina känslor har verkligen satts på prov under detta året ska ni veta. Men nu känns allt toppen å jag ska fortsätta plugga i Småland 1 år till. Men sen när jag är klar flyttar jag hem igen:) Nu har jag inget mer att skriva om denna gången. Det blev ett lite annorlunda blogginlägg idag. Men ibland vill jag inte bara skriva om sånt som händer mig under dagarna. ibland på måste jag lätta på mitt hjärta och skriva om det jag går å tänker på.

Kan faktiskt berätta att jag inte gjort så mycket idag. Bara gått till Vasaparken å ätit en glass å sedan gått en riktigt långpromenad runt om i sthlm tillsammans med mitt kortis. Det var väldigt skönt eftersom vi har haft en kanon väder idag. Solsken å värme av bara den. Nu ska jag gå ta en kopp te sen ska lilla jag göra huvudkudden sällskap:D Ska upp kl. 09.00 imorgon:) Ska träffa min mormor å gå på Morderna museét. Berättar n´mer om hur de var å så imorgon kväll.

Ha det så bra nu så hörs vi.

Massa kramar från Johanna

0 Comments:

Post a Comment

<< Home