Lillsmurfen berättar

Thursday, July 03, 2008

*Vänner*

Hej!
Torsdagen den 3/7 -08 klockan 21.46 på kvällen.
Idag tänkte jag göra en liten speciell blogg. Jag hoppas inte några kommer ta illa vid sig. Om ni skulle göra de så ber jag om ursäkt. Jag vill bara att ni ska veta hur jag känner mig just.
Vänner!!! Vad har man dom till? Har alla människor vänner Ir kamrater? Ja det kan man fråga sig. Å vad är vänner för några. Är det människor du känner Ir har känt? Eller är det människor du bara råcka stötta ihop med någon gång i ditt liv. Jag trodde jag hade vänner. Ir jag har vänner men just nu känns det lite som dom har svikit mig. Inte alla men en del. Nämner inga namn, men ni som känner er lite träffad sorry att jag säger som det är. Jag flyttade ner till Småland den 6/8 -07 å skulle börja plugga på en folkhögskola. Jag var då tvungen att flytta hemifrån å lämna familj, släkt å vänner kvar i sthlm. Jag hade berättat för alla vad som skulle hända till hösten förra året. Alla mina vänner tyckte det var trist att jag skulle flytta för att plugga på annan ort. Men dom skulle alltid finnas där för mig å stötta mig. Men det visade sig bara vara en lögn. Alla mina vänner Ir iallafall några som jag trodde var mina vänner har nu dragit sig ifrån mig. Jag kan förstå att det är svårt att förstå att jag faktiskt skulle flytta nästan 40 mil från dem. Men 40 mil är ingenting, det finns msn å telefon plus att jag skulle komma hem på helger och lov. Men ändå har dom försvunnit bara för att jag har fått nya kamrater i Småland. Men jag kan faktiskt inte stanna kvar i sthlm bara för att andra vill de. Jag ångrar ingeting att jag flyttade ner förra året. Tvärtom är jag jätteglad att jag gjorde de. Jag har vuxit enormt inom mig igenom att flytta ner. Där nere har jag ingen familj som tar hand om utan där nere måste jag helt ta ansvar över mig själv och mina handlingar. Jag tycker det hänt enormt mycket med mig som person. Jag har lärt mig att inte ta något för givet å att ta ansvar Ir mer ansvar än vad jag gjorde förut. Men jag trodde faktiskt att mina vänner skulle stötta mig å finns för mig även om jag bodde där nere. Men det visade sig att jag hade fel. Jag ska inte dra alla över en kamm men de flesta har dragit sig undan. Jag vet inte varför!!! Jag har inte förändrats, jag är den gamla vanliga Johanna förutom att jag har vuxit i mig själv. Men annars är jag presic så som jag var när jag flyttade. Så ni vänner som inte vill respektera att jag nu bor i Småland för en kort tid för att plugga till en bra framtid. NI KAN BARA DRA!!!! Ni andra som bryr er om mig å stöttar mig oavsett om jag är i sthlm Ir i Småland. Ni kan väl höra av er till mig:) Ringa, sms:a eller maila mig:) Blir jätteglad om jag vet att jag har vänner kvar. Men som en kompis till mig sa:
- VÄNNER KOMMER; VÄNNER GÅR!!!! Så kommer det alltid att vara i livet. Jag har lärt känna massa nya underbara människor i Småland. Å jag är jätteglad för de. Men jag vill självklart behålla er som jag har i sthlm också. Men ni måste förstå att jag också har ett liv utanför sthlm. Jag känner mig faktiskt ensam å utelämnad:( Därför ville jag skriva om detta i min blogg så att ni kanske läser det någon gång å får veta hur jag känner mig.
Tack för att ni tog er tid att läsa denna blogg.
Varma hälsningar Johanna

0 Comments:

Post a Comment

<< Home