Lillsmurfen berättar

Sunday, February 08, 2009

En helt vanlig söndag






Hej på er allihopa!

Jaha så var ännu en helg snart till enda.
Idag är det söndagen den 8/2 -09 och klockan är 15.01 på eftermiddagen. Just nu har jag inte så mycket för mig. Är hos mamsen denna helg:) Jag bor ju hos pappa egentligen men någon helg ibland bor jag hos min mamma över helgen bara. Behöver komma bort ifrån pappa lite nu när man bor med honom på heltid. Idag har det inte hänt så mycket, vaknade kl. 12.00 av väckarklockan som jag hade ställt på ringning. Sen tog jag en dusch, åt frukost och har bara slappnat framför tvn sen. Har packat min badväska också inför kvällen. Det är ju söndag vilket innebär att jag har simträning mellan kl. 18-20 ikväll i Nacka simhall. Just nu känner jag ingen motivation för att lägga mig i en 25 m lång bassäng och simma en massa längder. Men motivationen kanske kommer sen när det närmar sig. Jag hoppas min tränare kör snällt med mig idag, men känner jag henne rätt så blir det hårdträning i alla fall. Mycket ben vill jag köra idag:) Hoppas jag får de, håller nämligen på och jobbar på att få bort min rumpa plus mina höfter:D Känner redan nu att simningen och styrketräningen på P.U.F.F.A har gett resultat men än är jag inte nöjd. Satsar på att få en snygg kropp till sommaren. Jag är nöjd med min kropp, men jag är inte helt vältränad ännu. Men är på god väg till det. Mina byxor sitter redan löst på mina höfter och det är ju ett tecken på att jag håller på och får en vältränad kropp:) Men lite kvar har jag att jobba på. Men, men nu ska jag inte gnälla över min kropp. Jag är snygg som jag är men det är ju insidan som räknas:)
Imorgon är det måndag och då ska jag till Karolinska sjukhuset och göra en datortomografi på hela min kropp. Känner mig lite nervös inför det. Men mamma följer med som stöd<3 Datortomografi har jag gjort förut men då bara på mitt huvud. Nu ska jag göra en på hela min kropp inför läkarbesöket jag ska göra den 17/2. Det är ju en planerad operation som jag ska göra inom närmaste tiden. Båda mina underben behöver åtgärdas efter en misslyckad operation för några år sen. Svårt att förklara men det är en operation jag gjort förut så jag är van. Men det är varken kul att ligga på sjukhus under lång tid och det är inte kul att behöva gå igenom flera operationer som jag gjort under nästan hela mitt liv. Första gången jag opererades var jag bara 6 år. Idag är jag 21 snart 22 år. Men jag tycker det är lika jobbigt att läggas in på sjukhus nu som jag gjorde då. Nä nu sak jag inte deppa, det är bara vara stark så klara man allt Ir man intalar sig att man ska klara allt i alla fall. Nu ska jag snart gå och ta något att äta, sen ska jag byta om till mina badkläder och förbereda mig för att åka till simhallen. Min taxi kommer 17.00 och hämtar mig hos mamma. Är hemma sen kl 21.00 ikväll igen. Hinner precis hem till Beck filmen som börjar 21.00. Ikväll är det den 2:a i ordningen av 8 filmer som visas. Ikväll är det Beck - flickan i jordkällaren. Av vad jag har hört så är det en av Beck filmernas läskigaste film som ska visas ikväll. Den måste man ju bara se:D Hoppas, hoppas jag hinner hem innan den börjar. Nä nu börjar verkligen inlägget bli långt, det är nog dags att skriva ett avslut. Jag lovar att jag skriver hur det gick på sjukhuset imorgon. Ha det så bra och ha en fortsatt trevlig söndag:)

Massa hälsningar från Johanna

0 Comments:

Post a Comment

<< Home