Lillsmurfen berättar

Sunday, March 08, 2009

Minns tillbaka


Hej alla mina vänner!

Jag vet jag har varit väldigt dålig på att skriva blogg den senaste tiden. Jag har liksom inte riktigt haft motivationen till att göra de. Men nu kom den tillbaka, motivationen alltså. Idag är det söndag och jag är hos mamma denna helg och hälsar på. Får passa på att göra det medan lillesyrran är uppe i fjällen och åker skidor med sin skola. Då får jag ju ha mamma helt för mig själv:)

Idag har det inte hänt så mycket, vaknade kl. 12.30 och steg då upp. Satte mig framför tvn och käkade frukost dära. Sen klippte mamma luggen på mig. Hon tyckte det behövdes, å vad vet jag det så kanske det behövdes i alla fall. Jag vill ju gärna kunna se utan att ha håret i ögonen. Sen hoppade jag in i duschen och satt där en stund. Var superskönt:D

Sen nu har jag suttit och läst en kompis blogg från det att både hon och jag började på Ädelfors folkhögskola till idag. Tänk det är nästan 1 och 1/2 år sen nu vi började där. Gud vad tiden går fort. Idag går varken hon eller jag kvar där. Hon slutade 4 juni 2008 och jag slutade 17 december 2008. Jag gick alltså 1 termin längre än henne. Men vad gör de, minnena man har därifrån är lika många ändå. Det kändes bara konstigt att läsa om vad som hände föra året då vi pluggade där. Det var ett händelserikt år på skolan. Både roliga och mindre roliga saker hände. Kan inte berätta allt nu för då skulle det kunna bli en hel roman:D Men i alla fall så var det kul och se vad hon har skrivit under årets lopp i sin blogg. Jag brukar då och då också gå tillbaka i min blogg och se vad som har hänt under året som gått. Jag har ju enormt många minnen från tiden på Ädelfors. Många stunder kan jag faktiskt sakna nu när jag inte längre går där. Men ändå vill jag inte återvända dit. Det känns som den tiden är förbi och nu vill jag fokusera framåt på framtiden istället. Men visst jag saknar några speciella stunder. Bl.a. när vi satt i kullen 1 och pratade "sex och samlevnad" sen saknar jag även filmkvällarna nere i träsket:) Men speciellt saknar jag de kvällar då vi var några som gick och bastade i skolans bastu och där kunde vi sitta i timmar och bara snacka om allt mellan himmel och jord. De stunderna längtar jag till:) Tiden från Ädelfors folkhögskola kommer jag alltid att bära med mig. Men att börja där igen kommer inte på fråga:D Men nu har jag i alla fall delat med mig av några minnen från skolan. Men ett starkt minne har jag glömt. Det är de onsdagskvällar då vi hade idrottshallen. Vi gick ditt ett stort gäng nästan varje onsdag och spelade bl.a. fotboll, innebandy, handboll m.m. Det är också underbara minnen jag kommer ta med mig från skolan. Men nu bor jag i sthlm och får bilda nya minnen. Jag tränar ju en hel del nu och umgås även med mina kompisar som jag har saknat så när jag inte bodde i sthlm. Men det är klart vissa har man saknat mer än andra. Men nu tycker jag det är enormt skönt att vara hemma igen. Nu på dagarna så är jag bara hemma och glider runt:) Ska göra det till augusti då jag hade tänkt att börja plugga igen. Annars så flyter mitt liv på som vanligt. Nu börjar bloggen bli lång så jag tror jag avslutar den. Vi hörs snart igen.

Massa karmar Johanna

0 Comments:

Post a Comment

<< Home