Lillsmurfen berättar

Tuesday, March 17, 2009

Tisdag


Jaha så var det tisdag igen. Idag vaknade jag klockan 10.00. Kände att jag för en gång skull behövde komma upp i tid. Sen lite efter tio ringde min favorit Mari och vi satt å små pratade en stund. Det kändes toppen att få höra din röst igen Mari. Var så länge sen. Jag saknar faktiskt stunderna då vi satt i soffan vid hjärtats hörna och pratade om dagarna på skolan. Men nu är den tiden slut. Berättade för Mari att jag hade fått ett mail från en lärare på Ädelfors folkhögskola som ville att jag skulle komma dit och föreläsa en helg i maj. Jag skrev tillbaka och tackade ja. Så helgen 14 - 17 maj bär det av mot Småland igen. Känns superkul att få åka dit igen. Ska bli kul å se om något har förändrats sen jag gick där. Sen när jag å Mari hade prata klart och bestämt att vi skulle ses den helgen jag åker ner så la vi på och jag hoppade in i duschen. Sen har jag bara suttit hemma framför datorn mest och mailat lite olika personer. Har sökt sommarjobb som lägerledare på Unga rörelsehindrade:D Får se om jag får jobbet men jag hoppas det, vore kul. Sen har jag bara packat iordning min träningsväska. Ska iväg nu 14.30 och träna på gym. Lite styrketräning är alltid bra så här i början av veckan. Efter det ska jag till träffis och hänga med polarna ikväll. Det kommer nog också bli skoj. Annars tror jag inte att det händer så mycket mer idag för min del. Måste nog drick upp mitt te jag gjorde iordning till mig. Ni som känner mig väl vet ju att jag dricker ganska många koppar te om dagen. Vet inte, men det har blivit som ett beroende för mig:p Som när ni som dricker kaffe hela tiden är ute efter koffeinet så är jag ute efter smakerna i tet. Vilket många av er brukar säga:
- Hur kan du känna någon te smak när du har hälften te och hälften mjölk i.
Ja det har jag också undrat över. Men jag känner faktiskt te smak. Så jag får nog återgå till mitt te och mitt program på TV som jag ser på. Så nu har jag väl inget mer att berätta om. Jo ni kanske vill veta vad vi har väder i sthlm idag. Det är ganska gråmulet ute. Det regnade när jag vaknade i morse Så nu vet ni de:D Vi hörs å ses snart igen...

See u later....

Kramar från Johanna

0 Comments:

Post a Comment

<< Home