Lillsmurfen berättar

Wednesday, April 01, 2009

April, april


Japp idag är det första april och våren närmar sig med stormsteg:) Äntligen kanske man kan hoppas på att sommaren börja närma sig. Jag är ganska trött på regn, snö och ruskväder. Igår när jag åkte hem från träffis så regnadet det. Då tänkte jag, det kommer ALDRIG bli vår. Men sen idag när jag vaknade klockan 12.00 och tittade ut så sken solen från klarblå himmel. Då blev jag helt överlycklig:) Tänk solen skiner och det ser dessutom ut att vara ganska skön temperatur ute:)
Så idag blir det kanon att ta "tuben" till Skarpnäck och möta sötnosen sen klockan 17.50 för att gemensamt gå till träffen. Det är inte kul att gå om det skulle regna eller snöa. I fredags när vi gick till träffen från tunnelbanan i Skarpnäck så var det snöstorm och vi höll på och frysa ihjäl både jag och sötnosen. När vi kom in på träffen så såg vi ut som 2 snögummor:D
Vi hade snö från topp till tå. Å kalla var vi som fan:(
Men väl inne i värmen så blev vi både varma och torra. Som tur var skulle vi båda och färdtjänst hem så vi behövde inte bege oss ut i ovädret igen den dagen. Som tur var:) Det var ingen hitt att gå i snö. Men idag kommer det vara mycket mysigare att göra det eftersom vädret är på topp. Men tyvärr är det ju så att när våren kommer så kommer också allergin. Jag är pollen allergiker och har varit det sen 3 år tillbaka. Så även om det är härligt nu när varmen äntligen kommer så är det ändå inte så kul. För nu börjar träden, buskarna och blommorna komma och med dem kommer också pollen. Det kommer nog bli en tuff vår för oss som är pollen allergiker. Men det finns ju mediciner att ta till om man är allergisk. Som tur var annars hade vi inte kunna vistas ute i naturen under våren och försommaren. Men, men nu ska vi inte prata mer om pollen. Istället tycker jag vi ska prata om vad som händer mer idag för min del. Jo nu strax ska jag hoppa in i duschen. Sen klockan 16.00 ska jag ner till Solna centrum en sväng och sen åker jag direkt till Skarpnäck. Det tar 1 timme för mig att åka tunnelbana dit eftersom jag måste byta inne i stan från blå linje till grön som Skarpnäck ligger på. Men det är en trevlig resa tycker jag. Jag hinner möta en massa trevliga människor som man kan prata med på tunnelbanan. Ibland träffar jag på små barn som sitter i barnvagnar och ler lite gulligt åt mig:) Då blir jag alldeles varm inom bords när jag ser barnen:) Tänk om man själv kunde ha en sån sötnos:) Någon gång i framtiden ska jag också skaffa barn. Men inte just nu. Har en massa planer jag ska göra innan jag bildar familj och så. Vill jobba och resa runt om i världen lite först. Det tycker min familj också är en bra idé. Men nu har klockan redan hunnit bli 14.22 så nu måste jag börja ta tag i saker att göra. Diska, duscha och klä på mig står på ordningen först:P
Så jag avslutar mitt bloggande just nu. Vi hörs kanske senare ikväll annars hörs vi imorgon igen:)

Ha en fortsatt trevlig onsdag:)

Kramar Johanna

0 Comments:

Post a Comment

<< Home