Lillsmurfen berättar

Wednesday, April 29, 2009

Onsdag


Inatt har jag nästan inte sovit någonting. Jag kunde bara inte sova. Jag satt uppe till kl. 03.00 å kollade på tv för att se om jag kunde bli tröttare. Men icke sa nicke, jag blev inte tröttare snarare piggare. Å mer irriterad på att inte kunna få sluta sina ögon å komma in i drömmarnas värld. Istället satt jag i sängen å tänkte på en massa saker. Igår var det en jättebra dag. På förmiddagen träffade jag en gammal sjukgymnast (jag hade på gymnasiet) å fikade med henne på stan. Det var mysigt att få träffa henne igen och prata^^ lite. Sen kl. 14.00 bar det av mot Puffa för att jag skulle dit å träna. Träningen gick jättebra, det var både skönt å kul att få komma igång igen efter uppehållet på 3 veckor. Sen kl. 17.30 kom rullstolstaxin igen å hämtade mig på Dalens sjukhus där nu mera Puffa ligger istället för på Rosenlunds sjukhus som det gjorde innan. Då bar det av mot träffis för första gången denna vecka. Väl där så träffade jag en massa härliga kompisar:) Käkade middag gjorde jag också:) Kors i taket va!!! Äta är ju inget jag gör direkt frivilligt. Hade jag fått välja så hade jag bara ätit 1 gång om dagen. Jag tycker nämligen jag är tjock å vill inte gå mera upp i vikt. Men i själva verket så är jag inte tjock, snarare lite för smal. Ja ni som känner mig vet ju vad det är jag har så jag tänker inte gå mera in på det. I alla fall så åt jag middag & det blev potatisgratäng med snitzel till. Jag åt en vegetarisk snitzel. Det var jättegått när jag väl hade börjat äta. Så mätt å belåten blev jag. Sen ringde plötslig sötnosen å frågade vad jag gjorde. Jag sa: - Jag är på träffis å ska äta middag.
Då sa hon: - Vi är på väg från skolan nu. Vi tar tuben hem till Skarpnäck. Vill du ses?
- Jag bara mm gärna:)
- Bra! När du ser oss komma i backen utanför träffis så möt oss utanför. Vi kommer inte in.
- Okej sa jag å vi la på. Sen efter 10 minuter kom hon å Sarah å vi träffades:) Jag klädde på mig å vi drog från träffis. Sen gick vi tillbaka till Skarpnäck för Sarah skulle åka hem efter en stund. Då blev Sötnosen å jag ensamma:) Vi promenerade runt om kring i Skarpnäck å pratade om allt mellan himmel å jord. Det var jättemysigt, vädret var ju härligt å vi bara kände att vi kunde släppa ut varandras tankar. Vi pratade både om lite mer allvarliga saker som farmtiden m.m. Men sen pratade vi också om en massa annat roligt. Klockan gick å till slut blev den 21.30. Då skulle jag åka hem (sötnosen hade skola dan efter). Men innan jag satte mig i bilen så bestämde vi att vi skulle höras på msn på kvällen å att jag skulle ringa henne morgonen efter kl. 06.30:) Sen gav vi varandra en jättekram å sa hejdå. Kramen jag fick av sötnosen var det bästa som hänt mig på hela dan:)
Hon betyder så mkt för mig som vän<3
Å sen åkte jag hem å vi hördes på telefon för hon hade precis loggat ut från msn när jag kom hem. Vi pratade en stund medan jag vek den rena tvätten:) Vi bestämde att vi skulle ses imorgon (idag alltså) å gå till träffis tillsammans:) Så klockan 17.30 ska vi träffas vid Skarpnäcks tunnelbana:) Längtar redan efter tills vi ses. Vill så gärna krama om dig igen:):S Ja så var min dag igår. Den var så bra som den bara kan bli. Men jag hoppas att denna dag också blir lika bra trots att jag är OTROLIGT trött:D
Jag får i alla fall träffa sötnosen<3 Nu måste jag dessvärre börja avsluta mitt inlägg. Ska fixa frukost/lunch till mig. Det får bli mackor med te till. Pallar inte ställa mig å laga något nu. Ska ändå äta middag ikväll på träffis. Ska i alla fall försöka tvinga i mig något att äta. Trots att det är superjobbigt att äta för mig:( Men jag har sötnosen som stöd så då borde det gå. Hon vet varför jag egentligen inte vill äta överhuvudtaget.

Ha nu en fortsatt bra onsdag...
Pussar å kramar Johanna

0 Comments:

Post a Comment

<< Home