Lillsmurfen berättar

Friday, February 15, 2008

*2 dagar kvar*


Hej alla mina vänner!


Fredagen den 15/2 -08 klockan 12.57 på dan.

Nu är det bara 2 dagar kvar tills jag får åka tillbaka till skolan och få träffa mina 2 älsklingar. Jag har längtat oerhört mycket efter dom och snart ses vi igen. Men än så länge är det bara fredag mitt på dan.


Idag är det också exakt 1 år sen min bästa vän Anna gick bort. Eller för att vara exakt så klockan 13.46 så somnade hon in för gått. Det känns fortfarande helt overkligen att det redan gått 1 år sen. Jag har inte fattat det än och kommer nog inte göra det än på ett tag. Anna var en person som man lätt kunde släppa in i sitt hjärta och väl där så blev hon kvar. Hon var helt underbar som person. Snäll, omtänksam, stark, positiv, alltid glad trots att hon kanske hade ont eller mådde dåligt på annat sätt så var hon allt glad. Humöret var på topp varje dag. Men jag som var en av dom som kände henne bäst kunde se när hon inte alls var okey fast hon sa hon var de. Men så var Anna som person, hon ville inte visa att hon mådde dåligt eller hade ont utan hon ville alltid visa sig stark för oss andra. Men med tiden lärde hon sig att hon inte alltid behövde visa sig stark framför mig.

Anna skulle i år ha fyllt 20 år men får tyvärr inte uppleva sin 20 års dag. Men vi andra som fortsätter leva och lever vidare med våra liv vi kan faktiskt tänka på henne lite extra den dagen hon skulle ha fyllt 20 år. Den 24/3 2008 är ett datum att minnas henne och hur underbar hon var som person och människa.

R.I.P Anna 24/3 1988 - 15/2 2007<3


Men nu åter till det jag igentligen skulle skriva om. Det var vad som händer idag och ikväll. Nu mitt på dan här ska jag väl försöka komma ut en sväng och få friskluft. Sen på kvällen så kommer jag i vanlig ordning att åka till träffstugan i Sköndal och hänga med kompisarna där. Annars har jag inte så mycket inplanerat idag. Måste nog också börja packa idag eftersom jag åker på söndag tillbaka till Småland och skolan. Det längtar jag oerhört till att få göra. Nu räcker det för mig att vara i sthlm. Vill ner till mina älsklingar:) Ja annars finns det nog inte så mycket att berätta om. Nu måste jag gå och göra mig något att äta. Imorgon kommer jag nog tyvärr inte hinna skriva en blogg men hinner ska jag försöka att göra de. Annars får ni ha till tåls på söndag. Ha det så bra nu allihopa så hörs å ses vi.

Massa pussar å kramar från Johanna

0 Comments:

Post a Comment

<< Home