Lillsmurfen berättar

Monday, February 11, 2008

En kväll i mitt liv

Hej hopp alla mina änglar:)

Måndagen den 11/2 -08 klockan 20.02 på kvällen.


Jaha så var man i sthlm igen, det är med blandade känslor jag är tillbaka här. Känns som jag gärna hade kunnat stanna kvar på skolan under sportlovet. Finns inte så mycket att göra hemma. I sthlm har man nämligen sportlov vecka 9 så här uppe går syrrorna i skolan och päronen jobbar som vanligt denna vecka också. Medan en annan får vara hemma och roa sig själv. Idag var det första dagen på mitt sportlov. Det känns konstigt att det redan har gått 1 år sen sist jag hade sportlov eller nästan 1 år sen. Jag lämnade skolan i fredags kl. 10.50 med en klump i halsen:( Ville inte lämna mina vänner där och speciellt inte 2. Mina älsklingar hur ska jag klara mig utan er i en hel vecka? Jag vill inte vara ensam hemma och behöva veta att ni är ca. 40 mil ifrån mig. När jag väl klev på tåget i fredags så gjorde jag det med tårar i ögonen. Känslan jag hade i kroppen då var inte alls kul. Just vid den stunden ville jag bara bort från allt. Bort från jorden, bort från allt o alla. Men nu efterhand ångrar jag självklart att jag tänkte så. Just nu vill jag bara vara på skolan hos dom som älskar mig för den jag är:) Mina 2 älsklingar ni betyder allt för mig. Ni är mina änglar som vakar över mig. Ni finns där när jag mår som mest dåligt och behöver några som håller om mig. Men nu har jag lov och ni går fortfarande i skolan den här veckan också. Men snart är det söndag igen och då får jag krama om er igen, men tills dess kommer jag att sakna ihjäl mig på er. Men jag vet att det finns telefoner och att vi kan höras ändå. Men jag får försöka göra det bästa av situationen och se ljust på att jag får vara hemma och träffa familjen i några dagar. Lite kul är det att vara hemma också, jag får ju träffa min älsklings hund Silja. Hon har längtat otroligt mycket efter mig har farsan sagt. Det gör mig lycklig att iallafall någon längtar efter mig. Vad ska jag mer berätta om??? Jag kan ju berätta att imorgon ska jag åka och hälsa på min mormor och plast morfar. (Han e inte min riktiga morfar) Det ska bli kul tycker jag:) Sen på kvällen ska jag åka till träffis och träffa polarna där:D Måste ju göra något kul denna vecka när jag ändå är hemma. Sen på torsdag ska jag till min gamla skola där jag gick på gymnasiet och hälsa på. De ska också bli kul att träffa gamla lärare och assistenter man hade. Så det ser jag faktiskt framemot. På fredag ska jag till en minneslund för att minnas min bästis Anna som gick bort för prick 1 år sen då. (på fredag alltså) På lördag åker jag ev. till mitt gamla kortis och hälsar på men det beror på om jag hinner. Ska ju tillbaka till skolan på söndag så jag måste nog vara hemma och fixa lite inför det. Men hinner jag så ska jag nog försöka ta mig dit också. Så lite saker har jag inplanerat denna vecka iallafall. Jag är en sån person som inte kan sitta still utan måste ha något att göra hela tiden. I helgen var det lite jobbigt för jag har varit sjuk. Haft feber och ont i halsen men nu är febern borta men ont i halsen har jag lite fortfarande. Men det blir nog bra snart. Får dricka mycket te med honung:) Nä nu måste jag börja avsluta min blogg. Tänkte göra en bildblogg idag också med lite bilder från jullovet. Men jag hoppas vi hörs snart igen och jag ska börja bättra mig med att skriva i min blogg. Ha det nu så bra alla mina vänner och mina två älsklingar. Till er vill jag bara säga att mitt liv hade inte varit det de är om inte ni hade kommit in i det. Jag älskar er av hela mitt hjärta<3>

Pusspuss<3>

0 Comments:

Post a Comment

<< Home