Lillsmurfen berättar

Saturday, December 29, 2007

Varför ska man behöva känna sig otillräklig???
Lördagen den 28/12 -07 klockan 21.30 på kvällen. Ja varför ska man behöva känna sig otillräklig ibland. DDen frågan ställer sig nog många människor. Just nu känner jag mig de. Jag vill finnas för mina vänner dygnet runt och hjälpa dom när de mår dåligt eller är ledsna. Men ibland känner man sig helt maktlös. Jag känner mig så just nu. Jag vet att en vän mår jättedåligt men han/hon har VÄLDIGT svårt att öppna sig för andra. Även om han/hon har sagt att för dig Johanna känns det som att jag kan öppna mig för så gör dom inte de. Jag har sagt till dom att prata med mig så fort det är något. Jag vill ju finnas där som stöd och hjälp. Men jag kan inte heller klandra dom för att ha svårt att öppna sig. Men jag vill ändå att de ska veta att jag finns där för dom och att jag gör det dygnet runt. Men jag tror det kommer bli bättre om allt kommer till sin ro:) Men nu ska jag inte gräva ner mig i sorger utan se framåt istället. Imorgon är det söndag och då ska jag få ha min egna lilla dag alldeles för mig själv. Jag kallar såna dagar för "JAJJA DAGAR". Jajja kommer ifrån när jag var liten och inte kunde säga mitt namn helt själv så då började jag kalla mig själv för jajja. Efter det har jag döpt mina dagar till Jajja dagar. Jag har några såna dagar några gånger i månaden då jag unar mig själv något speciellt. Det kan vara precis vad som helst. Imorgon hade jag tänkt ha en sån dag. Då ska jag bara vara hemma i sängen mysa med film hela dagen:) Det hade jag tänkt ha imorgon. Annars ikväll tänkte bara ta det lugnt. Ha det så bra nu och ta hand om varandra.
Massa kramar från Johanna

0 Comments:

Post a Comment

<< Home