Lillsmurfen berättar

Wednesday, April 16, 2008

*Friluftsdag hela skolan*


Tjooo!

Onsdagen den 16/4 -08 klockan 15.27 på eftermiddagen.

Idag hade vår skola friluftsdag hela dan. Vi hade Natur på schemat och hare varit ute och gjort en massa aktiviteter. Vi delades in klassvis med eftersom GY är så många så fick min klass delas upp i GY1 och GY2, jag tillhörde GY2. Vi fick gå runt på skolans område och göra lite olika saker på olika stationer. Samtidigt som vi gick runt så gick vi en tipsrunda. Mitt lag vann tipsrundan. Vi hade 12 av 12 rätt:) GRATTIS till oss själva!!!! GY1 vann hela tävligen idag som vi vi tävlade klassvis i. TP/H kom på tredje plats. Jag tyckte den här dagen har varit trevlig, förutom att vi hade otur med vädret som vanligt. På förmiddagen var det rätt så okey och solen sken lite. Men sen till lunch och efter lunch så började det regna. Det är verkligen Småland det när de regnar. Här tror jag fan det det regnar större delen av året alltså:D:P Sorry att jag är negativ men det är sant. Ända sen jag började här i augusti förra året så har det fan regnat större delen av tiden här. MMen det var också skönt idag för vi började senare än vanligt och fick sluta 2 timmar tidigare. Idag började vi 10.00 och slutade 14.00 ca. Skön dag alltså!!!!! Nu sitter jag i datasalen och väntar på att klockan blir 16.30 så middagen kan börja. Är hungrig som fan:), åt inte så mycket lunch. Kände ingen hunger:D så jag ville inte äta. Nä nu får bloggandet vara slut för idag, återkommer imorgon torsdag. Då är det en vanlig skoldag igen. Med tema, gym, matte och ADL på schemat för min del. Ha det så bra nu allihopa så hörs vi snart igen.

Take care......

Massa pussar å kramar från Johanna

1 Comments:

  • At 11:48 AM, Blogger Nicole Dior said…

    Hej Johanna! Vad kul att du har en blogg =) Jag tycker det är så kul att läsa om andras liv och se vad de har för sig! =) Jag har också en blogg, nicoledior.blogspot.com om du vill kika. Ha det så jättebra, jag kommer ner till småland snart igen hoppas du är där då =) Kram Emma

     

Post a Comment

<< Home