Lillsmurfen berättar

Monday, April 14, 2008

Våren har kommit till oss:)


Ny skolvecka har börjat:D

Måndagen den 14/4 -08 klockan 15.00 på eftermiddagen.

Sitter i klassrummet och tänkte plugga lite på saker jag ligger efter med. Men då kom jag på att jag måste uppdatera min blogg lite också. Sitter bredvid en kompis som också skulle plugga lite. Idag har en ny skolvecka börjat och det känns bra. Alla elever som har varit hemma i helgen är tillbaka och allt flyter på som vanligt. Idag hade jag forum/tema första timmen och sen efter luch har jag haft tema. Nu har jag slutat för dan. Börjar 10.20 på måndag och slutar 14.15:) ganska soft för att vara första dan på veckan. Denna vecka kommer det att vara ganska soft i skolan. Vi har bara vanliga lektioner måndag, tisdag, torsdag och fredag. På onsdag har hela skola friluftsdag och vi ska vara ute i naturen. Ser framemot de faktiskt. Dock att jag oroar mig lite för min pollen allergi jag har. Känner av den nu när våren kommer med stormsteg. Men samtidigt vill man inte sitta inne och plugga när det är så fint väder ute. Tänk om man kunde flytta ut lektionerna ut i naturen istället för att sitta i tråkiga klassrum. Annars så har det inte hänt så mycket idag. Men dagen är inte slut än, hela kvällen är kvar. Nä nu måste jag nog ta och sätta mig lite och plugga så jag får något gjort idag:)

Men vi hörs snart igen......

Ta hand om varandra nu och gå ut och njut av det fina vädret vi har just nu. Imorgon kan det faktiskt regna.

Massa pussar å kramar från Johanna

0 Comments:

Post a Comment

<< Home