Lillsmurfen berättar

Tuesday, November 11, 2008

Brev till Skärholmens gymnasium


Hej alla elever och personal på Skärholmens gymnasium!


Här i Småland är det höst och mörkret har lagt sig för kvällen.
Vintern börjar närma sig med stormsteg här nere, kylan har kommit och vinterkläderna har kommit på.
Med mig är det bara toppen och skolan går bra.
Men min skoltrötthet har börjat visa sig så jag ska faktiskt avsluta mina studier här nere hastigt och lustigt.
Jag kommer att sluta nu till jul och komma tillbaka hem till sthlm.
Känner att jag gått i skolan länge nog så nu vill jag vara hemma och ta det lugnt.
Ni som känner mig blir nog förvånad över mitt val men jag är otroligt stolt över mig själv att jag gjorde detta val.
Att sluta plugga innan läsårets slut.
Jag skulle bli klar till juni 2009, men jag känner att jag måste avbryta mina studier nu.
Så den 17/12 -08 är det min sista dag på Ädelfors folkhögskola.
Men under mitt år här så har jag vuxit i mig själv otroligt mycket. jag har ärt mig en massa och fått en massa roliga nya vänner.
Får man chansen att få plugga på folkhögskola så ska man ta chansen.
Det är otroligt annorlunda igemfört med att plugga på gymnasiet till ex.
Dels för att här MÅSTE du själv ta ansvar över dina studier plus att du måste klara dig själv i boendet.
Eller i alla fall till den mån du kan klara dig själv hemma.
Även om jag redan tidigare hade bott själv hemma så har jag ändå lärt mig en massa nytt igenom att få bo själv.
Till ex. något jag inte kunde förut vara att tvätta kläder.
Men nu har jag lärt mig det och klarar det på helt egen hand:D
Jag tycker till och med att det är kul att tvätta "med glimten i ögat".
Så denna tid då jag har bott själv har jag lärt mig en massa nödvändiga saker som man måste kunna när man ska bo själv.
– Så gå på folkhögskola!
Jag kan garantera dig att du får lära dig en massa nytt om dig själv som du kanske inte visste innan.
Men just nu känns det som att jag behöver ta en paus från skolan och allt pluggande.
Valet jag gjort har jag enbart gjort för min egen skull och välbefinnande.
Så nu till våren ska jag bara vara hemma och ta det lugnt.
Har en operation inplanerad till våren också.
Ska ev. börja simma i Nacka HI om det blir platser lediga i någon av simgrupperna.
Letar bostad också just nu så framåt vårkanten, sommaren så hoppas jag ha en egen lägenhet. Dock ska jag bo kvar i Solna. Trivs så bra där så flytta därifrån vill jag inte.
Annars tror jag inte att det händer något spännande i mitt liv.
Kärleken går det trögt för men det är inget jag är ledsen för.
Känner att när tiden är inne då kommer jag nog hitta den rätta.
Letar inte heller just nu för den delen så:)
Men jag hoppas ni har det bra på Skärholmen.
Jag lovar att jag ska försöka komma förbi något och hälsa på nu när jag flyttar tillbaka till sthlm igen.
Men tills vidare så får alla ni ha det så bra.
Förästen jag hoppas ni följer mig och mitt liv i min bloggJ Har för tillfället varit lite dålig på att uppdatera den men jag ska bättra mig.
http://johanna87blogg.blogspot.com
Varma hälsningar Johanna

0 Comments:

Post a Comment

<< Home