Lillsmurfen berättar

Saturday, October 25, 2008

Sorg


Sorg är något vackert men också något fruktansvärt jobbigt!


Sorg vad är det för något? Kommer alla någon i sitt/sina liv att få uppleva sorg? Ja det kommer man, man kommer få uppleva mycket sorg om man mister någon anhörig eller någon man älskade och delade sitt liv. Jag miste min absolut bästa vän Anna för 1 1/2 år sen, men sorgen, saknaden och längtan efter henne är minst lika stor idag som den var då. Det är ofattbart hur ens människas liv kan ta slut så tvärt. Att det är så orättvisst att någon ska försvinna så. Hennes tid var inte inne den 15/2 2007 kl. 13.46 då hon somnade in. Varför är livet så orättvisst? Varför var det hon och ingen annan? Hon hade hela sitt liv framför sig. Men plötsligt så blir det inte som man planerat. Sorgen efter Anna är enorm både bland oss kamrater, hennes familj och hennes släktingar. Ingen av oss kommer att glömma Anna den underbara människa hon var. Hon finns i våra hjärtan, själar. Hon vakar över oss som en ängel. När jag går på mina promenader så brukar jag sätta mig ensam och ibland prata med henne. Jag vet att hon hör mig men inte jag henne. Det känns skönt ibland å bara få sitta och säga presic vad jag känner å tycker. Varje kväll vet jag att Anna lägger sin trygga hand på mitt täcke och gör så jag sover lugnt om nätter. Det kanske låter konstigt för er som inte har mist någon men det är inte konstigt. Dom som har mist sina nära å kära brukar prata med dom även om de inte finns på jorden. Men man vet att dom finns i himlen och vakar över en. Jag bara vet att Anna varje dag vakar över mig och ser till att ingenting händer mig. Jag vet att hon alltid är med mig vart jag än befinner mig.


Har du eller känner du någon som mist någon nära vän, släkt eller din livs kamrat. Gå då in på: http://www.vimil.se/ där kan du fåråd och hjälp hur du ska gå vidare i livet efter en sorg av någon som gått bort. Det finns andra som också delar sin erfarenhet efter att ha mist någon.

DU ÄR INTE ENSAM OCH GLÖM ALDRIG DE!!!

Till minne av vår älskade Anna<3

0 Comments:

Post a Comment

<< Home