Lillsmurfen berättar

Wednesday, November 12, 2008

Känner mig osynlig:(


Mobbad ska jag väl inte säga att jag blir. Men jag får väldigt många taskig kommentarer om hur jag är och vad jag säger. Jag blir ledsen när alla ska hacka på mig hela tiden. Jag vill inte säga några namn, men personerna ifråga vet nog vilka ni är. Varför säger ni hela tiden att jag är hård i orden och högljud? Jag kanske är sån som person. Har ni tänkt på det någon gång? Det är inte så lätt att vara en tjej på 105 cm och vara 21 år gammal. Jag bli oftast dömd för min längd, ingen tror på mig när jag säger att jag är 21 år. Många tror jag är runt 4 - 7 år typ. Många klagar på att jag hela tiden hörs. Då säger dom till mig att vara tyst och när jag väl är tyst då får jag plötsligt inte vara de för då är det något fel på mig. Hur ska ni ha det? Ska jag få höras Ir ska jag hålla käften? Jag bli sååå trött & ledsen på att hela tiden få höra att man hörs. Jag är ju kort och nästan ingen ser mig så därför måste jag ju höras för att någon ska veta att jag finns. Känner mig oftast osynlig och det är hemskt att känna så. Tänk lite på de nästa gång ni klagar på mig. Jag säger detta nu för att inte behöva känna mig ledsen. Mycket därför vill jag tillbaka till sthlm. Där har jag kompisar som förstår mig och som inte klagar på att jag hörs. Dom respekterar mig för den jag är. Att jag pratar högt har också med att göra att jag är hörselskadad och vill kunna höra mig själv när jag pratar. Så innan ni gnäller på mig, tänk på att jag kanske pratar högt för att jag inte hör just då. Jag hör inte själv om jag pratar för högt. Utan jag gör det för att jag inte hör. Jag hoppas ni inte tar allt för illa vid er men nu vet ni hur jag känner. Så innan nu öppnar munnen så tänk innan på vad det är ni säger till mig. Tack för visad hänsyn även om inte alla gör de:)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home