Lillsmurfen berättar

Wednesday, December 10, 2008


Nu är det inte långt kvar tills jag slutar. Idag är det exakt 1 vecka kvar tills jag flyttar hem till sthlm igen. Nu börjar man verkligen tänka på att tiden på Ädelfors folkhögskola snart är slut. det känns lite konstigt när jag tänker på det. Men sanningen är ju att jag vill hem, vill inte gå kvar i skolan här. Så det ska bli otroligt skönt att få komma hem till min älskade familj och min hund Silja. Henne har jag längtat jättemycket till. Har inte sett henne sen vecka 44 då jag var hemma för höstlov. Hoppas hon har det bra? Men det tror jag hon har, hon är ju med papsen på jobbet hela dagarna utom måndagar då hon är med matte hemma:) Mamma jobbar inte måndagar så då får Silja vara hemma med henne. Men än så länge är det bara onsdag och jag har några dagar kvar på skolan innan jag flyttar hem. Jag får göra det bästa av tiden jag har kvar här. Umgås med vännerna som jag snart lämnar:( Det kännt trist att lämna alla underbara människor jag har lärt känna under min tid här. En del kommer jag att sakna men de flesta ska det faktiskt bli skönt att få slippa. Vad har jag annars gjort idag? Jag har väl inte gjort så mycket idag, sagt hejdå till min kompis Anna som åkte hem idag. Hon kom i måndags hit för att hälsa på och idag åkte hon hem. Det var mysigt när hon var här, kändes jobbigt när hon åkte. Men vi ses nog snart igen. Förhoppningsvis ses vi i februar då vi ev. ska på läger Ungarörelsehindrade. Jag hoppas det blir av men jag är inte helt säker än. Nä nu börjar min blogg bli väldigt lång. Snart är det middag för min del. Idag är det soppa och pannkakor som står på menyn. Mums fili babba, *ler*:) Men vi hörs snart igen.
Take care...

Varma hälsningar från Johanna

0 Comments:

Post a Comment

<< Home