Lillsmurfen berättar

Saturday, December 20, 2008

Varför gör ni detta?


Jag trodde jag hade kvar några vänner i sthlm sen jag flyttade till Småland. Men så fel jag hade, Igår visade det sig att jag inte längre hade några vänner kvar här uppe. hur fan kan människor förändras så? Bara för att en går vidare med sitt liv och gör nya äventyr. Vilka falska jävlar ni är, först säger ni att ni kommer sakna mig otroligt mycket och att ni alltid kommer finns för mig. Men sen när man väl har flyttat så glöms man bort. Hur kunde ni säga så utan att mena det? Varför inte bara sticka ifrån mig som ni redan har gjort. Jag trodde jag hade vänner kvar i sthlm men jag hade visst fel. Tål ni inte att jag funnit nya vänner i Småland? Ville ni att jag bara skulle vara ensam under min tid där nere. Men så funkar inte livet, man förlorar vänner och får nya. Så är det i livet. ska jag vara ärlig så tycker jag att ni borde växa upp. upptäck nya saker, göra något vettigt med era liv istället för att leva på er familj och alla bidrag ni får. Jag själv har iallafall bestämt mig för att göra något vettigt med mitt liv. Letar bostad och ska skaffa jobb. Istället för att bara vara hemma och inte göra någon nytta. hur ska bi klarar er när era föräldrar inte finns längre. Era liv kommer gå under om ni inte tar er i kragen och gör något vettigt med ert liv. Ett tips från. Ingen tycker om människor som bara lever på sos. Skaffa er ett jobb Ir ett liv. Jag hoppas ni ska skämmas lite för så som ni beteende er igår tolererar jag inte. Fy fan rent ut sagt!!! Ingen visade ens att jag var på träffis. Är det tecken man får för att jag växer upp och gör något vettigt med mitt liv till skillnad från vissa andra. Så nu vill jag egentligen bara tillbaka till Småland där jag i alla fall hade vänner som fanns och finns för mig. Är det så svårt och inse att man växer upp någon gång och blir vuxen. Men alla ni verkar tro att vi alltid kommer hålla ihop men så funkar inte verkligheten så jag tycker ni nog ska öppna ögonen och se er om kring. Gör ni något vettigt med ert liv? Eller slöar ni bara och lever på era bidrag. Vill ni inte visa samhället att ni också kan tjäna er egen inkomst. Jag tror att ni är rädda för att få ett nej och att funktionshindrade inte kan jobba. Men det kan vi, om man bara vill så klarar man allt. Det handlar om vad ni själv vill. Jag har bestämt mig. Jag vill göra något av mitt liv. Inte leva på bidrag, jag vill tjäna mina egna pengar. Men hur ni gör och vilket val ni än tar så tänk er för innan dömer mig för att jag går min väg. Stötta och var min vän istället för att behandla mig som en främmande!

Annars har ni verkligen förlorat mig som vän. Så ni vet.


Er Johanna

0 Comments:

Post a Comment

<< Home