Lillsmurfen berättar

Tuesday, December 16, 2008

Så var dagen över


Jaha så var julpysslat slut, julmaten uppäten och julshowen klar:) Idag har dagen bara flugit fram. tänk vad mycket man egentligen hinner med på en och samma dag. Jul pyssel på förmiddagen, julbord till lunch och sen kl. 15.00 var det dags för årets stora julshow. Ja allt detta hann jag med på en och samma dag. Nu sitter jag och summerar dagen i en kortfattad variation. Ja vad kam man säga om dagen? Den har varit helt katodiskt men ändå otroligt mysig och rolig på samma gång. Julpysslat var mysigt att göra, julbordet var väl ganska gått att äta och julshowen blev en stor favorit bland elever, lärare och andra som såg den. Men nu är den gjord och jag känner mig jättenöjd med mig själv. Tänk att ha åstadkommit en sådan show tillsammans med en massa elever. Vi hade jättekul när vi framträdde och jag tror alla andra också hade roligt. Nu är jag helt slut och snart upp till mig. Packa det sista och bara njuta av sista timmarna i min lägenhet. Sen imorgon kl. 13.00 bär det av mot sthlm. Det konstigt men samtidigt jätteskönt att det äntligen är över här. Alla mål jag hade med min tid här på Ädelfors folkhögskola har jag uppnått så nu har jag egentligen inget mer att hämta här. Nu vill jag hem till min familj och mina kompisar i sthlm. Så detta blir mitt sista inlägg jag skriver på skolan. Imorgon när jag skriver igen då är jag hemma i sthlm igen. Jag hoppas alla ni som har lärt känna mig här, ni ska veta att jag kommer sakna er otroligt mycket. Men nu är det dags att säga hejdå och ha det så bra. Jag lovar att jag kommer och hälsar på er igen. Inte minst i juni då skolavslutningen för sommaren är, så ses vi inte innan dess så ses vi då.
Ta nu hand om varandra och var duktiga i skolan.


Varma hälsningar Johanna

0 Comments:

Post a Comment

<< Home