Lillsmurfen berättar

Wednesday, January 21, 2009

Minnen att minnas


Idag blir det ett kort inlägg för jag är presic påväg in i duschen:P Vaknade kl. 12.00 idag inte konstigt egentligen eftersom jag gick och la mig kl. 02.30 inatt. Satt uppe kollade på Jordan rättsläkaren och Numbers på tv4. Har bara tv 1, 2, 4, barnkanalen och kanal 6 här hemma hos pappa. Trist men jag har börjat vänja mig nu, får åka till morsan för att få se på tv 3 och tv 5:) Men jag tycker om serierna Jordan rättsläkare och Numbers så dem programmen duger att kolla på mitt i natten när man inte kan sova. Det har ju blivit en tradition att jag kollar på dom varje natt. Men alla tjatar om att jag egentligen borde lägga mig så jag kommer upp i tid. Men varför gå upp när jag inte har någon skola att gå till! Aja jag gör ändå som jag vill och då blir det att jag är uppe halva nätterna och sover halva dagarna. Tokigt värre det kan bli ibland:D Nu ska jag berätta om kvällen.

Ikväll blir det att åka en sväng till Träffstuga och träffa kompisarna. Åker kl. 17.30 och åker hem kl. 21.00. Sen väl hemma igen så tar jag på mig mina myskläder och dumpar ner mig i sängen under täcket och kollar på tv. Brukar ha en kopp te jämte mig också.

Förästen jag måste få dela mig av en sak till er mina vänner. Har ni sett filmerna Björnbröder och Björnbröder 2? Jag har tyvärr bara sett 1:an men funderar på att hyra 2.an också. Det är 2 helt underbara filmer. Jag såg Björnbröder (1:an alltså) när jag bodde i Småland i våras. Såg den tillsammans med 2 kompisar nere på träsket. Jag satt och grät nästan hela filmen igenom. Den är sååå otroligt bra och sorglig. Musiken är dessutom helt underbar. Här är en länk med musik från första filmen. http://www.youtube.com/watch?v=FxT0JNbeC3Q&feature=related klicka på den så får ni höra på Brother Bear-On my way på svenska blir det. Björnbröder - på minn väg. Men visste ni kanske redan att den hette så. Men jag rekomenderar er verkligen att se filmen. Jag bara älskar den och den ger mig många minnen från tiden nere i Småland. Det går i perioder att jag längtar ner dit. Men jag ångrar inte att jag slutade där nere. Aja nu ska jag inte sörja att min tid är slut där nere. Istället ska jag fokusera på framtiden. Men nu måste jag gå, annars får jag duscha i en himla fart:D Vi hörs snart igen:)
Kramar från Johanna

0 Comments:

Post a Comment

<< Home