Lillsmurfen berättar

Thursday, January 15, 2009

Äntligen ett nytt inlägg


Nä usch vad jag har dåligt samvete för att jag inte har ägnat så mycket tid åt min blogg på sista tiden. Men det har varit så mycket annat kring mig just nu. Framför allt simningen i Nacka HI har tagit stor tid i mitt liv. Sen håller jag på och söker ett jobb som volentär på ett äldreboende i Solna. Så just nu händer många saker på samma gång. Fast just nu är det lugnt, sitter framför msn, youtube samt att jag skriver i min blogg medan pappa storstädar hela lägenheten så det luktar skurmedel i hela mitt sovrum. Han städar i badrummet och det ligger innanför mitt sovrum. Usch vad det luktar starkt:S kanske ska ta en sväng ut i friska luften med hunden istället för att sitta här. Men nä jag orkar inte det just nu:D Lite lat av mig:P Ir rättare sagt jag har blivit jävligt lat;) sen jag hoppade av skolan. Men det blir det snart ändring på det. Igår blev allt klart att jag nu tillhör simtruppen i Nacka HI. Så nu på söndag och många år framöver ska jag simträna för Nacka och förhoppningsvis få börja tävla också. Egentligen har jag simning ikväll kl. 18-20 men jag har ingen som kan följa med mig så idag fick det bli en vilodag istället. Men på söndag är det träning för min del igen. Längtar redan dit faktiskt. Det känns så bra i kroppen efter ett simpass:) Men det är på söndag det, än så länge är det bara torsdag och vi har hela helgen framför oss. Ikväll blir det mest att ta det lugnt framför tv, ska försöka gå och handla lite på ICA och gå ut med lilla Silja (min hund). Annars bara vara hemma. Imorgon ska jag till träffis igen på kvällen. Kanske träffa min favorit Becka också:) Hoppas hon kommer:D Vore kul:) Annars har jag inga planer för helgen. Om det är några roliga på mitt gammla kortis så åker jag nog dit och hälsar på en sväng. Jag är hemma själv i helgen. Förhoppningsvis hela helgen också:D Pappa åker till sin flickvän imorgon så då är det FF hemma:D Men för det så blir det INGEN stor fest för er som trodde det. Nej nej det är bara det att jag är hemma själv. Kanske ska be Becka komma hit och sova hos mig, om hon vill och kan. Ev. så skulle hon ledarutbildning hela helgen. Men om hon inte har det kanske hon kan komma till mig:) Ir jag till henne. Det får vi se hur det blir inget är bestämt. Ja vad ska jag nu skriva om! Hm kommer faktiskt inte på något mer roligt att berätta om. Får kanske avsluta min blogg, kom på att jag måste maila min LSS handläggare också. Måste stressa på kommunen lite om att jag ska få ledsagare eller assistent timmar i veckan. Så ja nu får det vara slut på bloggskrivandet:D Men vi hörs snart igen och jag lovar att jag ska bättra mig. Jag vet att det är många som följer mitt liv i min blogg. Det tackar jag för att ni läser och kommenterar min blogg:) Men ha det så bra.

Varma hälsningar Johanna

0 Comments:

Post a Comment

<< Home