Lillsmurfen berättar

Tuesday, January 06, 2009

Konstig dag idag:)


Hej hopp alla människor!

Idag är det tisdag och det är redan den 6/1 -09. Tänk imorgon startar de flesta skolor runt om i Sverige. Likså startar Ädelfors folkhögskola imorgon. Känns konstigt att inte sitta på sthlm central station å vänta på tåget. Jag brukar ju ta 15.08 tåget som går till Malmö-Köpenhamn när jag åker ner till Småland. Men inte denna gång, nu ska jag faktiskt stanna kvar i sthlm och inte behöva passa tiden för att inte missa tåget. Det känns helt overkligt att jag faktiskt inte ska till skolan idag. När jag vaknade i morse så fick jag lite panik. Jag trodde jag hade försovit mig och att jag skulle med tåget som skulle ta mig ner till Småland. Men när jag fått tänka en stund så kom jag ju på. Jag ska ju inte ner till Småland igen. Inte idag iallfall. Shit va konstigt det blev, jag klev iallafall upp, tog mig en dusch och packade ner det sista. Det kändes verkligen som jag skulle åka ner dit idag. Men jag ska inte det, varför känns det så verkligt att något är fel. Det är nog för att jag inte har vant mig vid tanken att jag inte ska gå i skolan nu på ett halvår. Ingen skola att gå till, inga lärare, inga kamrater att sitta å tjatra med. Nä ingenting kommer bli som förut. Nu är jag hemma i sthlm och får vänja mig vid tanken att jag inte behöver passa tider mera, jag behöver inte gå upp om mornarna, jag behöver inte slänga i mig lunchen för att hinna till nästa lektion. Det ska faktiskt bli skönt att få slippa stressen. Nu kan jag bara njuta av min lediga tid hemma, få rå om mig riktigt ordentligt. Det är presic vad jag ska göra nu den närmaste tiden. Ta hand om det jag inte hunnit gjort när jag bodde i Småland. Så jag ska verkligen njuta. Men givetvis kommer jag att sakna de underbara eleverna jag fått lärt känna på skolan. Å vem vet en dag kanske jag dyker upp och hälsar på er när ni minst anar det:D Men nu ska jag bara vara hemma, ska snart åka till pappa. Är hos mamma just nu, har varit här sen nyårsafton men nu ska få åka hem. Imorgon är det min första dag som jag är hemma själv när alla andra jobbar och går i skolan. Det kommer vara lite ovant i början att inte göra något på dagarna men jag vänjer mig. Har dessutom sökt jobb som volentär på ett äldreboende. Väntar bara på svar om jag kan få det jobbet. Vi får se, håller tummarna. Annars är det inget som händer mig just nu. Måste avsluta min blogg nu innan den blir allt för lång.

Ta nu hand om er å lycka till på era skolstarter:)

Varma hälsningar Johanna

0 Comments:

Post a Comment

<< Home