Lillsmurfen berättar

Thursday, April 30, 2009

Har tråkigt:D


Hej hopp allihopa!
Sitter just hemma å har jättetråkigt. Vet inte alls vad jag ska hitta på ikväll under valborgsmässoafton. Vill gärna träffa någon:) Är det någon som vi ses ikväll? Imorgon är ju alla lediga så vi behöver inte tänka på att gå å lägga oss tidigt ikväll:D Skönt för er som pluggar Ir jobbar:D Men för mig är det ingen skillnad, jag är ju ändå ledig om dagarna:) Pratade nyss med päronen, dem har det jätteskönt på landet. Krattar en massa löv å gör storstädning inför våren å sommaren. Silja är också med till landet. Det är hennes favoritstället att vara på. Där får hon springa omkring hur mycket hon vill utan att man behöver ha så stor koll på henne. Dessutom får hon vara utan koppel. Det är skönt de. Päronen kommer hem på söndag så jag har hela helgen framför mig helt själv:D Någon som vill komma å hålla mig sällskap? Det är ganska dystert att sitta hemma själv. Fast idag har jag gjort lite ärenden. Bl.a. så var jag å klippte mig imorse kl. 10.00. Det blev jättefint mitt hår. Nu kom slingorna fram ordentligt igen. Sen gick jag å fixade ett nytt bibliotekskort till mig. Å sen strosade jag bara runt i Solna centrum ett tag. Det var mysigt tycker jag:) Satte mig på ett fik å käkade också. När jag satt på fiket så kom moster gående å vi pratades vid en snabbis. Sen skulle hon vidare å jag åt upp de jag hade beställt. En macka å ett glas te:D Så det fick bli min frukost/lunch. Till middag idag vet jag faktiskt inte vad jag ska äta. Beror på om jag ska iväg eller vara hemma. Blir jag hemma så har jag en massa käk i frysen. Men ska jag iväg så får jag äta något på vägen. Fast att jag ska äta middag är inte hela världen tycker jag. Men jag vet att andra vill att jag ska äta. Speciellt nu när jag är själv hemma. Det kan bli lite slarv med ätandet för min del när jag är själv. Inte bra säger min familj å kompisar. De tycker jag bara blir smalare å smalare Men jag märker inget förutom att vissa kläder sitter lösare på mig. Men det är ju försig bra tycker jag. I fredags när jag var på mammas jobb så diskuterad mamma å jag om jag skulle få en mindre rullstol att sitta i eftersom jag har blivit mindre kring höfterna å låren. Ja det tycker jag var en bra idé. Snart kan jag sätta mig i en 32:a istället för en 34:a som jag har nu:) Det vore toppen om jag fick ner mig i en storlek mindre i rullstol. Jag blir mindre å det blir mindre att köra. När jag var mindre så satt jag i en 32:a men sen växte jag både på längden å bredden. Men nu har jag minskat i mått igen så nu kan jag få en ny rullstol tycker jag. Vi får väl se vad som händer efter sommaren. Får förhoppningsvis byta då:) Nä men vad ska man ta å hitta på nu!!! Nu börjar jag bli riktigt rastlös. Har också sovit middag när jag kom hem från Solna centrum. Så trött känner jag mig inte alls. Utan pigg som fan e jag:D Men om någon vill träffa mig så kan ni väl bara slå en pling.... Ir skriva här på BDB.

Ha en fortsatt bra valborg!!!!

Kramar Johanna

0 Comments:

Post a Comment

<< Home