Lillsmurfen berättar

Sunday, August 23, 2009

Helgen i helhet:)


Nu ska jag berätta om vad jag har gjort hela helgen. Jag kommer skriva dag för dag. Jag har på den senaste tiden varit lite dålig på att uppdatera min blogg. Därför tänkte jag ta 2 fugor i en smäll å skriva om hela helgen samtidigt.

Fredag:

I fredags var jag på stan hela dagen med min kompis Sofia. Vi gick runt lite i olika affärer å tittade. Sen gick vi till Navet å hälsade på en snabbis. Passade på att låna toan där också:P Sen gick vi tillbaka till city å tittade ännu mer i affärer. Sen blev vi lite småhungriga så vi åkte upp till terrassen på Kulturhuset å satte oss där å fikade. Det var mycket trevligt tyckte jag. Sen på kvällen var jag bara hemma å tog det lugnt framför tvn.

Lördag:

Igår på förmiddagen var jag bara hemma å tog det lugnt. Sen kl. 14.30 kom rullstolstaxi å körde mig hem till mormor å Sören. Jag skulle dit några timmar på eftermiddagen/kvällen för att hälsa på. Min moster å kusin från Hudiksvall kom också ner till Stockholm denna helg för att hälsa på mormor å Sören. Mormor är svårt sjuk så vi vet inte hur länge vi får ha kvar henne i livet. Så då skulle dom komma ner för att hjälpa Sören lite med mormor. Jag åkte dit för att jag skulle hinna de nu innan jag åker in på sjukhus. Sen vet jag ju inte när nästa gång jag kan komma på besök till dom. Jag vet ju heller inte om mormor kommer leva så länge till. Jag kan ju faktiskt förlora henne medan jag ligger inne. Då känns det lite bättre att jag har varit där ifall det var min sista gång jag fick se henne i livet. Jag blev bjuden på middag där också som min moster lagade. Pasta med ostsås å kyckling Mumsigt faktiskt:) Fast dock inte kycklingen På kvällen var jag bara hemma å tog det lugnt. Kollade på tv, chattade en stund på msn å pratade i telefon med några.

Söndag:

Idag sov jag till kl. 12.00, kände att jag verkligen behövde riktigt lång sovmorgon. Sen gick jag upp, åt frukost å satte på en film. Kollade på: Den där Mary på DVD. Det var jättebra, fast jag har typ sett den 1000 gånger:D:P Kände bara att jag var tvungen att få skratta lite. Känner mig lite deppig idag. Men det är egentligen inte så konstigt eftersom jag i övermorgon ska läggas in på sjukhus för att genomgå operationen jag har berättat om tidigare. Nu börjar det verkligen bli verkligt att jag snart ska in på sjukhus. Men jag kommer ju ha min bästa kompis Josefin med mig å det känns tryggt. Men jag vill ändå inte behöva genomgå denna operation. Men i längden kommer det bli bra. Jag kommer ju kunna stå å gå ännu bättre än vad jag kan idag. Å kunna gå korta sträckor har alltid varit ett mål jag har haft. Inte kunna gå helt men lite i alla fall. Nu sitter jag å väntar på att pappa har varit å handlat så vi kan börja laga maten. Det blir makaroner med korv:) Det är jag som har valt middag:D Ikväll blir det väl att bara slappa framför tvn. Ut med vovven på kvällsrunda måste jag också senare ikväll. Annars måste jag nog försöka vända tillbaka dygnet. Jag är liksom uppe till 02-03 på nätterna å vaknar typ 11-12 på dagarna. Det går ju inte när man är på sjukhus. Där blir man väckt kl. 08.00 på morgon. Frukosten serveras då. Å i säng bör man typ gå runt kl. 22. Så från å med ikväll måste jag försöka lägga mig tidigare. Nu har jag inte så mycket mer att berätta om helgen. Helgen i helhet har varit bra å jag har haft det lugnt å skönt hemma. Pappa har varit på landet hela helgen med Karin (hans flickvän), han kom hem för typ 2 timmar sedan. Nu har mitt program som jag se börjat. Så jag får ta å avsluta min blogg för denna gång.

Jag hoppas att alla ni har haft en bra helg å är redo för en ny vecka som börjar. Ta hand om er nu.

Massa kramar från Johanna

0 Comments:

Post a Comment

<< Home