Lillsmurfen berättar

Wednesday, August 19, 2009

Tränat på gym idag:D


Idag har man minsann varit på gymet å tränat:D Ja tro det eller ej men jag åkte till Puffa klockan 12.45 å åkte därifrån 15.15:) Tänk jag hann med att träna hela kroppen under 2 timmar som jag var där.

I morse när jag vaknade så hade jag ingen som helst motivation till att träna, men sen när det väl blev dags då vände de från något negativt till positivt istället. Jag hade dessutom med mig min lillasyster Fanny som jobbade med mig. Nu är jag ganska nyss hemkommen å jag känner redan hur trött bl.a. mina ben är efter 20 minuter på gåbandet. Men det känns skönt trots att jag garanterat kommer ha en rejäll träningsvärk imorgon. Jag har inte träna på gym sen den 12 maj i år. Det finns anledningar till att jag inte har kunnat tränat på Puffa sen dess. Men dom tänker jag inte ta upp nu. Men jag kan i alla fall glädja er att jag är tillbaka inom träning å motion. Men dock att jag måste ta ett litet uppehåll pga. operationen som sker nästa vecka. Men när den är klar å jag känner mig å redo så då börjar min motion igen. Det vill säga, styrketräning 1 gång/veckan & simning 2 gånger/veckan. Sen mellan där så är jag väl ute å rullar med den manuella rullstolen så gått det går. Så motionerer jag minsann några gånger i veckan å det tycker jag är jättehärligt att få göra. Jag mår inte bra om jag inte får röra på kroppen. Det är speciellt viktigt eftersom jag sitter i rullstol å kan lät bli orörlig om jag inte rör på mig. Å det är något som ABSOLUT inte får hända mig. Därför har jag satsat på träningen i hela mitt liv. Men jag tycker också träning är jättekul å det är ett plus i kanten:D Nä men nu måste jag gå å äta något nyttigt till mellis. Det är viktigt att äta efter man har tränat så man får i sig energi å näring.
Så tänk på det, efter du har tränat så ska du äta en frukt eller något annat som är nyttigt men som har mycket energi i sig. Sen är det viktigt att dricka en massa efter träning. Det är för att fylla på det du har svettats ut under träningen. Jag brukar dricka vatten eller någon form av energidyck . Det är mitt råd till er alla som gillar att vara aktiva å leva ett aktivt liv:)

Ha det så bra nu så återkommer jag när jag har fått mera krafter:D:P

Kramar från Johanna

0 Comments:

Post a Comment

<< Home