Lillsmurfen berättar

Tuesday, April 27, 2010

























Vänner är som stjärnor
Man ser dom inte alltid,
men man vet att dom
alltid finns där när
man behöver dom.

Mina vänner är dom som vet allt om mig. Dom som finns där när man som allra mest behöver dom. Men så hände det som man inte trodde skulle hända. Den 15 februari 2007 förlorade jag min allra bästa vän Anna Violet Persson. Det var det värsta som hände i mitt liv. Det går inte en dag utan att jag saknar henne så det gör ont i hela kroppen & hjärtat:( Hon var min klippa. Hon var den jag ville dela mitt liv med. Men nu finns hon inge mer. Det är ofattbart, jag tror fortfarande inte att det är sant trots att det har gått 3 år sen hon somnade in. Jag kommer aldrig glömma det som Anna sa till mig innan hon rullades in på operation.

Hon sa:
- JAG ÄLSKAR DIG JOHANNA. GLÖM ALDRIG DET! JAG RINGER SÅ FORT JAG HAR KOMMIT UPP TILL RUMMET IGEN.

Detta var det sista Anna Violet Persson sa till mig på telefon innan hon kördes in på operation den 14 februari 2007. Anna vaknade aldrig mer ur näckrosen Hon somnade sedan in den 15 februari 2007. Hon blev bara 18 år gammal. Jag kommer aldrig glömma det sista samtalet med henne.

Men när jag minst anade så hände det som verkligen inte fick hända. Jag förlorade en bästa kompis till inom loppet av 2 år efter Annas bortgång. Den 1 juni 2009 bragdes Clara Hermelin om livet. Clara blev bara 22 år gammal.

Jag trodde inte det var sant. Hur är det möjligt att förlora 2 av sina bästa vänner inom så kort tid. Det var något jag aldrig skulle tro kunde hända mig. Men så gjorde de det. Jag hade förlorat mina 2 älskade vänner Clara & Anna. Mitt liv rasade totalt ihop:`) Jag ville inte leva mer. Jag hade förlorat de 2 personer som betyder mest i mitt liv. Hur ska jag nu orka leva vidare. Det var Clara & Anna som visste allt om mig. Det var dom som var mina klippor i mitt liv som jag kunde luta mig mot. Nu stod jag helt ensam ute i världen:( Ingen skulle kunna förstå mig på det sättet som dom gjorde. Dom fanns vid min sida hela tiden. Ingen har funnits för mig som dom gjort. Därför känns det som mitt liv inte är värt att leva längre. Vem ska jag nu kunna luta mig mot? Vem ska trösta mig när jag är ledsen? Vem ska följa mig i mina steg mot ett liv i vuxenvärlden? Jag har ingen aning. Jag vet att jag har flera vänner som finns & stöttar för mig. Men ingen kan någonsin finnas för mig som Clara & Anna gjorde. Jag sörjer dom varje dag, mina tårar rinner varje natt. Ensamheten inom mig är som enorm smärta:( Jag tror inte smärtan någonsin kommer försvinna från mitt hjärta. Det smärtar varje gång jag hör deras namn, när jag tänker på dom. Mitt liv kommer aldrig mer bli säg likt. Jag skulle ge mitt liv för att få tillbaka dom. Bara få säga hur mycket jag älskar dom. Hur mycket jag saknar dom & hoppas att vi en dag återförenas. Den dagen önskar jag skulle komma nu. Men jag vet att min tid inte är inne än. Men jag vill sååå gärna ha tillbaka dom. Jag klarar mig inte utan dom. Jag kan varken sova, äta, dricka Ir göra något utan dom. Mitt liv är totalt bortkastat nu när jag inte har dom hos mig. Jag orkar inte ens kämpa med mina ätstörningar & mina självmordstankar. varför ska jag kämpa nu. Jag har ingen att kämpa för. Dom jag kämpade för finns inte längre.
Vad har jag att leva för nu?

Jag vet att jag har mina vänner, min familj & min släkt att leva för. Men just nu känner jag mig helt otillräcklig för dom. Vem vill vara med någon som mig. Ett vrak som inte kan ta hand om sig själv. En som vill ta sitt liv. Det kan inte finnas någon som kan älska mig. Men det kanske är just det jag behöver. Någon som älskar mig. Vännerna mina säger att dom älskar mig. Men hur ska jag veta att dom verkligen älskar mig? Det kanske är något som dom bara säger för att göra mig glad. Jag vill verkligen kunna känna mig älskad. Men jag gör inte det. Jag kände mig älskad av Anna & Clara. För dom älskade verkligen mig & jag dom. Vår kärlek kan ingen veta hur den var. Jag älskade dom & skulle kunna dö för dom. Dom betydde allt för mig & nu när jag har förlorat dom så betyder inget annat. JAG KOMMER ATT ÄLSKA DOM SÅ LÄNGE JAG LEVER. DET ÄR VI ÄNDA TILL GRAVEN.

Det är dom jag vill vara hos, inte här på jorden!!!!

Ett hjärta kan slå,
ett hjärta kan brista,
en vän kan man få,
en vän kan man mista,
men i mitt hjärta är du gömd
för en ängel som du blir aldrig glömd!

2 Comments:

  • At 3:37 PM, Anonymous Saara said…

    Det är mskt att förlora någon. Vet hur du känner. Har själv förlorat min syster i början på februari. Hon vart bara 20 år..

     
  • At 3:38 PM, Anonymous Anonymous said…

    mskt = hemskt (vart fel)

     

Post a Comment

<< Home