Lillsmurfen berättar

Tuesday, August 07, 2012

I am back!!!!:D

Hej Bloggen! Vet att det var sjukt längesen jag skrev. Många av er bloggläsare måste ha undrat vart jag har tagit vägen. Jag har helt enkelt haft en bloggpaus bara. Har inte orkat blogga och jag har inte heller vetat vad jag ska blogga om. Men nu är jag tillbaka igen och tänkte ta tag i mitt bloggande. Mycket har hänt och händer i mitt liv just nu. Den största händelsen är väl att jag ska börja plugga på Bosön folkhögskola nu till hösten :D Men allra största saken är att jag ska flytta från Solna. Japp jag ska bli LIdingöbo kommande 3 åren:D:D Jag flyttar faktiskt redan nu på tisdag den 14:e augusti:D Då går flyttlasset ut till Lidingö. Jag ska bo på skolans campus i en 2:a vilket ska bli sååå roligt och skönt. Äntligen får jag flytta från pappa. Det kommer bli såååå bra, både för pappa men framför allt mig. Så nu i sommar så har jag packat och haft mig inför flytten. Mitt uppe i allt med flytt och att börja i en ny skola så ska försäkringskassan (FK) göra en utredning om jag fortfarande behöver personlig assistans dygnet runt som jag har idag. Som att det har förändrats något på de 2 senaste åren i mitt liv. Alltså att mitt fubktionshinder har blivit "bättre". Men det har det ju inte, det har snarare blivit så att jag är sämre. Jag klarar inte längre av många saker som jag kunde tidigare. Till ex. så orkade jag bära 1 liter mjölk. Men det klarar jag inte längre. Sen kunde jag vika tvätt förut. Idag är det nästan omöjligt då jag får jätteont i nacke och rygg av att lyfta armarna. Så FK ska utvärdera mig och mitt funktionhinder och se över mitt behov och om jag behöver personlig assistans eller inte. Varannat år så gör FK en utredning och bedömning av dom som är beviljade personlig assistans. Så nu är det åter dags igen för mig att bli bedömnd av FK. Jag ska på möte hos FK imorgon kl. 13.00. Då ska vi gå igenom mitt beslut om personlig assistans samt om jag behöver förhöjd handiakappersättning som jag också är beviljad. Jag måste erkänna att lite nervös inför mötet imorgon är jag allt. Men ajg vet att jag ska stå på mig och att det är bara jag som vet hur läget ligger till med mig och min hälsa. Det är ju jag som lever med det funktionshinder jag har. Utan mina assisteter så kan jag inte leva ett normalt liv. Jag skulle inte kunna göra någonting om jag inte hade haft assistenter. Mina assistenter är mina armar och ben. Dom gör att jag fungerar i vardagen och kan göra det jag vill med mitt liv. Därför är det så viktigt att de tjejer som jobbar hos mig ser till att göra det som jag inte kan och se till att hjälpa mig att utretta mina behov så som hygien, av och påklädning, städning, matlagning, handling ja allt som jag inte kan göra själv. Dom är till viss del också min kommunikation då jag är gravt hörselskadad och använder teckenspråk. Många av mina tjejer kan teckenspråk vilket jag värderar högt. Mina assistenter ringer de samtal jag måste ha ringda och där har vi också kommunikationen som är så viktig för att jag ska klara mig i vardagen. Därför är det sååå viktigt att mötet imorgon går bra. Jag har min assistent med mig samt en jurist från det asssitansbolaget jag har idag. Juristen H och jag satt igår och gick igenom allt inför mötet imorgon. Så nu gäller det at hålla alla tummar:) Ja det var väl allt just nu. Jag lovar att nu ska det bli bättring med bloggande från mig. Jag kommer nu bjuda på en bild från när jag var ute och festade en kväll i somras. Vid tangenterna Johanna K

1 Comments:

  • At 2:01 PM, Anonymous Anonymous said…

    Hej! En falsk profil på Facebook har stulit bilder som föreställer dig. Skriver illa och dumt. Snälla anmäl kontot! Har anmält detta konto men det kanske går fortare om du anmäler att du är utsatt för ett brott som jag tycker att detta är! https://www.facebook.com/casandra.andersson.79?hc_location=stream

     

Post a Comment

<< Home