Lillsmurfen berättar

Tuesday, December 26, 2006

*Så var julhelgen nästan över*

God fortsättning allihopa!
Tisdagen den 26/12 -06 och klockan är 18.07 på kvällen.
Tänkte uppdatera min blogg nu för det var ett tag sen jag gjorde de.
Först vill jag att alla vi ska skäna en tanke till de familjer och anhöriga som förlorade någon eller några i tsunamikatastrofen som var för 2 år sedan.
Idag är det nämligen exakt 2 år sen det hände och det är alltså årsdagen av en katastrof som många, många aldrig kommer att glömma bort.
Anledningen att vi i Sverige framför allt kommer bli påminnda om den hemska kastastrofen är för att det var sååå många svenska var i Tailand just då på semester.
Varför hände det som hände?
Var just i Tailand?
Varför just så många svenskar???
Ja det är nog några av alla frågor vi ställer oss själva efter allt som hänt.
Vi kommer nog aldrig riktigt få svar på frågorna.
Det enda vi vet är att en tsunami kan komma när minst anar det.
Men, men nu ska vi lämna det och jag ska skriva om något lite roligare.
Men kom ihåg att ta vara på varandra rätt som det är kanske inte nära och kära finns där när man som mest behöver dom.
KOM IHÅG DET!!!!! :)
Idag har jag bara varit hemma och städat och damsugit.
Min pappa åkte iväg idag, han ska köra turistbuss i ett par dagar nu framöver.
Vart han skuller kommer jag inte riktigt ihåg.
Men i Europa kommer han att köra och utanför Sveriges gränser ska han.
Imorgon ska jag till träffis och hänga under dagen sen på kvällen kommer min moster hit och ska sova med mig en natt.
Jag är hemma själv just nu fast i natt så ska min granne sova här med mig.
Annars så ska jag ionte på så mycket här framöver.
Njuta av att mitt jullov är i full gång.
Men jag längtar så otroligt mycket efter mina kompisar och hoppas få träffa dom imorgon på träffis.
Alla mina kompisar och jag har så himla kul när vi umgås. Kanske för att alla vi har sån rå humor när det gäller våra handikapp. :)
Alltså vi säger en massa saker om oss själva och våra handikapp.
Det är till och med så pass satt vissa människor stannar och ger oss en tillsägelse om att vi inte får säga så.
Men vi känner varandra så pass väl så vi själva vet vart vi kan sätta ribban utan att det är diskriminerad mot någon.
Ni skulle bara höra. :)
Nä nu måste jag upp till grannen och käka. Dom skulle bjuda mig på mat idag eftersom jag är hemma själv. Men jag lovar vi hörs en annan dag igen.
Massa julhälsningar från Johanna

0 Comments:

Post a Comment

<< Home