Lillsmurfen berättar

Monday, December 18, 2006

*Mitt liv*

Hej hopp i vintervädret!
Måndagen den 18/12 - 06 klockan 19.54 på kvällen. Sitter hemma i min ensamhet och uppdaterar min blogg. Jag har kommit fram till lite saker när det gäller mitt liv. Jag borde inte sitta hemma och vänta på att den rätta ska dyka upp. Nej jag borde ta mig ut och njuta av att jag är singel. Fattar ni jag kan göra vad jag vill igentligen!!! :)
Det har inte jag fattat förrän nu igentligen. Jag kom fram till de igår kväll när jag tänkte på hur underbart det igentligen är att vara singel. Så varför inte njuta av det? Den frågan har jag ställt mig själv en lång tid nu. Men äntligen har jag bestämt mig att istället för att sitta och vänta på att den rätta ska dyka upp ska jag ut i världen och roa mig. Ut på krogen och dansa med andra ord. Jag behöver igentligen inte en kille/tjej för att må bra utan det jag behöver ha är vänner som ställer upp och finns för mig. Jag har en människa i mitt liv som är den underbaraste, snällaste och sötaste människa som finns. Hon finns där för mig när jag mår som sämst.
Jag har perioder då jag VERKLIGEN inte orkar längre men då kommer hon in i mitt liv och gör mitt liv ännu ljusare. Vem det är behåller jag för mig själv men du vet vem du är. :)
Utan dig hade jag legat i graven idag. Du tog tag i mig när jag mådde som sämst för en tid sen.
Varför jag talar om de här är för att jag vill förklara hur mycket vänner betyder för en själv.
Man ska verkligen värna om sina vänner, en vacker dag kanske dom inte finns där då du som mest behöver dom. Tänk på det nästa gång ni bli ovänner och ni säger att ni aldrig vill ses igen.
Men nu tillbaka till mig själv. Jag berättade för en tid sen att jag var kär. Jag är fortfarande kär men har börjat inse att jag ALDRIG kommer få den personen jag älskar och det måste jag nog börja förstå NU. Personen ifråga kommer alltid att ha en plats i mitt hjärta ovsett vad som händer.
Men från och med nu ska jag börja njuta till fullo på mitt singelliv. Det är inte så dumt trots allt att vara singel. Jag kan ju strula runt med vem som helst utan att behöva ha ånger över att man är otrogen till ex. Inte för att jag kommer strula nu men ni förstår säkert vad jag menar.
Jag har liksom ingen pojkvän/flickvän att ta hänsyn till menar jag. Jag kan igentligen leva hur jag vill just nu. Det är toppen tycker jag. :) Så nu när mitt jullov börjar på onsdag så är det väl bara ut och festa och ragga killar/tjejer. :) Ett jävla festande hoppas jag att det kommer bli under mitt jullov. Jag blir ensam hemma för min mamma och mina små syskon ska till släkten i Hälsingland och pappa ska ut och köra långresa med sin tyristbuss han kör. Helt enkelt blir det en hel vecka med festande. :) Skojade bara. :) Jag ska ta det lugnt, jag lovar de. Men man måste ju verkligen njuta av sitt tonårsliv man bara ha en gång.
Jaha vad ska man skriva om nu då???? Igår när jag satt och funderade på vad jag skulle skriva i min blogg om så hade jag skit mycket att skriva om men idag var det värre med den saken.
Jag kommer inte på något mer att skriva om just nu. :) Kommer jag på något mera så skriver jag självklart om de imorgon.
Men nu får jag nog ta och avsluta min blogg för denna gång och så ska jag lova att det inte blir så länge till nästa gång. Ska VERKLIGEN skärpa mig när det gäller mitt bloggskrivande. :)
Massa pussar å kramar från Johanna

0 Comments:

Post a Comment

<< Home