Lillsmurfen berättar

Thursday, December 21, 2006

*Jullov 2007*

Hej alla!
Torsdagen den 21/12 -06 klockan 15.00 på eftermiddagen.
Nu har äntligen mitt jullov börjat för sista gången under min gymnasietid.
Jag tar ju studenten nästa år.
Så igår när jag gick ut från skolan så fick jag lite ångest faktiskt.
Jag tänkte:
- HERREGUD NU HAR JAG BARA EN TERMIN KVAR!
- FAAN VA TIDEN HAR GÅTT FORT!
Jag sa det till min kompis som var med mig och hon blev ledsen och sa:
- Hur ska jag klara mig utan dig gumman?
- Du är ju den glada och positiva fläcken i skolan.
Jag sa bara ni kommer klara er utmärkt utan mig.
Jag kommer självklart och hälsar på.
Sen försvinner jag inte från jordens yta direkt.
Jag är bara 3 timmar med bil ifrån er.
Men självklart kommer det att vara jättejobbigt att säga farväl till alla min älsklingar jag har hemma i sthlm.
Men jag har lovat att komma hem minst en gång i månaden och hälsa på alla då.
Det är nämligen tänkt att jag ska plugga på Ädelfors folkhögskola i Småland direkt efter gymnasiet.
Det innebär att jag måste flytta dit.
Jag ser inte det som något jobbigt utan jag ser det som ett nytt äventyr som jag ska ge mig in i.
Samma som äventyret jag gav mig in i när jag skulle börja på gymnasiet.
Att börja i en ny skola är jättespännande tycker jag men självklart tycker jag att det ska bli jobbigt att lämna alla mina kompisar kvar i sthlm.
Men sånt får jag inte tänka på nu.
Mitt jullov har ju presic börjat och jag borde njuta av min ledighet jag har framför mig.
Vad jag ska göra på mitt jullov?
Jag ska nog umgås med familjen och träffa släkten.
Sen ska jag väl träffa mina kompisar och hitta på något kul med dom också självklart.
En tradition jag har också och det är att gåpå bio en gång under mitt jullov och se en ny film som brukar komma i samband med jullovet varje år.
Så bio är väl en sak jag ska gå på som jag är säker på att jag ska göra under lovet.
Annars bara vara hemma och ta det lugnt och skönt.
Ladda upp inför min sista termin sen. :)
Nä nu har jag inte så mycket mer att skriva om för denna gång.
Men jag ska försöka att uppdatera min blogg varje dag under mitt jullov så ni kan hålla koll på vad jag gör och inte gör. :)
Men ta hand om varandra så hörs vi.
Massa julhälsningar från Johanna

1 Comments:

  • At 12:01 PM, Anonymous Anonymous said…

    Hej Johanna ha det bra på ditt sista jullov. God jul och gott nytt år. Vi hörs Lena.

     

Post a Comment

<< Home