Lillsmurfen berättar

Thursday, January 11, 2007

*Så var det äntligen dags att bo i träningslägenhet*

Hej hopp!!!!
Torsdagen den 11/1 -07 klockan 21.41 på kvällen. Så var ännu en vecka till ända, eller ja nästa iallafall. Nu har vårterminen äntligen börjat och man är tillbaka i skolan sen ett härligt jullov.
Den första veckan i plugget började trögt men sen flöt det på som vanligt. Det brukar gå trögt i början efter ett lov. Men det är bara för att man är van att få vara ledig och ha sovmorgon varje dag. Annars så händer det inte så mycket, jo just de nu har det blivit bestämt. Jag ska få bo i träningslägenhet i två veckor på Stockholms riksgymnasiums elevhem som finns i Skärholmen. Jag får flytta in den 21/1 och sen bo där fram till den 2/2 -07. Det ska bli toppen att få bo borta ett tag ifrån familjen och så. Men jag vet inte om det kommer varar någon träning för mig att bo ensam eftersom jag redan har bott ensam på sommrarna i nästan tre år. Jag vill inte vara på mitt och min familjs landställe på sommrarna så då bor jag och mellersta systern kvar hemma i stan som i det här fallet är sthlm. Medans mamma, pappa och minsta syrran är på landet nästan hela sommaren. Men det är iallafall känslan av att få bo själv och ta vara på sig själv som är grejen med att jag ska bo där. Det ska bli toppen. Men det är synd att det bara är två veckor. Hade gärna bott dära i en månad. Men det får man ju inte. :( Jaja jag ska inte klaga, huvudsaken är att jag får bo där. Annars så händer det inte så mycket annats roligt i mitt liv just nu. Men jag måste seriöst börja skärpa mig när det gäller skrivandet i min blogg. Jag måste uppdatera den oftare än vad jag gör. Jag lovar att jag ska skärpa mig. Men nu måste jag gå ska hoppa i säng och sova. Ska upp till plugget imorgon. Men vi hörs snart igen. LOVAR DET DEN HÄRA GÅNGEN!! :) Massa kramar från Johanna

0 Comments:

Post a Comment

<< Home