Lillsmurfen berättar

Thursday, August 09, 2007

Flytt om 1 vecka:(

Hej hopp allihopa!
Torsdagen den 9/8 -07 klockan 15.23 på eftermiddagen. Sitter just nu hemma och ska presic skriva lite i min blogg. Idag vaknade jag kl. 07.45 men igentligen skulle jag ha vaknat kl. 07.00 pga. att jag skulle in till sjukhuset för att ta blodprover inför mitt läkarbesök nästa vecka. Det är bara rutin prover dom tar. Men tyvärr så gick det inte så bra att ta proverna idag eftersom min portakatt krånglade. Så prover blev det inte idag utan istället ska jag läggas in på dagvården på tisdag och fixa till stoppet som är i min portakatt. Nu undrar säkert ni vad en portakatt är!
Det är en liten dosa som är inopererad under huden och där kan ta alla möjliga prover utan att behöva sticka mer än bara en gång. Jag fick min portakatt i samband med mina hjärnblödningar jag hade hösten -00.
Utan portakatten vill jag inte ta några som helst prover eftersom jag är stickrädd. Men nu går det jättebra eftersom det bara blir ett stick istället för 3-4 som det kunde bli förut när dom tog prover ur min hand.
Så jag rekomenderar verkligen att skaffa en portakatt om ni är såna som måste ta prover regelbundet eller operaras ofta. Prata med er läkare och rådfråga. Undrar ni något mer kan ni alltid ta kontakt med mig på: Delfin_jojon@hotmail.com
Jag svara gärna på era frågor:)
Annars har jag bara varit hemma sen jag kom hem från sjukhuset. Var där till kl. 11.45 ca.
Men nu sitter man inne på msn och bloggar lite. Ja har faktiskt rätt trist hemma just nu. Måste nog ta och ringa älsklingen och kolla vad hon ska göra ikväll:) Har ingen riktig lust att sitta hemma och inte göra något.
Annars idag har jag och mamma bara fixat lite med de saker jag ska ha med mig till småland och så. Stökigt som faan är det i mitt rum just nu:D flyttkartonger samt väskor har tagit över mitt rum just nu. Det ser ut som det gjorde sist när jag flyttade:P
Jag vill inte flytta sååå va faan ska jag göra?
Aja nu ska jag gå och fixa middag till mig å morsan men vi hörs snart.
Ha de gött och ta hand om varandra nu.
Puss å kram från Johanna

0 Comments:

Post a Comment

<< Home