Lillsmurfen berättar

Sunday, December 28, 2008

Hemfärd idag



Jaha så har vi kommit fram till dagen då jag och min lillasyster ska åka hem till sthlm igen. Nu har vi varit här i 1 vecka och fira jul samt träffat kusinerna och så. Men nu känner man en längtan hem till sitt eget hem. Visst det kan vara mysigt att vara på besök hos släktingar men inte allt för länge. Nu längtar jag hem till min säng, min dusch, ja allt som jag har där hemma. Helt enkelt till alla mina saker som står i mitt rum hos pappa. Jag vaknade kl. 08.00 av att väckarklockan ringde, då gick jag upp och packade det sista sen hoppade jag in i duschen. Morfar och Ingrid har varit vakna sen länge. Nu sitter vi och inte gör så mycket. Jag sitter och uppdaterar min blogg och de andra kollar på tv. Vi väntar på att syrran ska vakna till liv. Hon sa att hon skulle gå upp kl. 09.30 så henne väcker jag inte. När hon har vaknat ska vi äta frukost och sen måste jag borsta tänderna. Tyckte det inte var någon ide att göra det innan frukost om man ändå ska äta. Sen ska vi bara göra i ordning det sista. Klockan 11.00 kommer taxin som tar oss hem till sthlm. Så då måste vi vara helt klara så vi bara kan åka. Nu har jag egentligen inget mer att skriva om. Det har varit trevligt att varit här trots omständigheterna. Saknade att ha mamma här på jul men imorgon får jag träffa henne igen. Så i det hela har jag haft det ganska bra här trots allt. Men nu kommer jag nog inte hit på ett tag. Har ju mitt egna liv i sthlm. Vill dessutom umgås lite med mina kompisar och min familj. Saknar min hund Silja. Men hon är förhoppningsvis hemma nu när jag kommer hem.

Take care…

Varma hälsningar Johanna

0 Comments:

Post a Comment

<< Home