Lillsmurfen berättar

Monday, January 05, 2009

Måndag förmiddag


Måndag förmiddag och klockan är 12.36 för att vara exakt. Shit nu är det en ny vecka som är kommen. Å tänk jag ska inte till Ädelfors och Småland imorgon. Kan inte riktigt fatta att jag inte ska åka ner dit igen. Det känns helt overkligt om jag ska vara ärlig. Jag slipper skolan nu och för evigt. Kan nog inte fatta det själv ännu men det kommer väl tids nog. Nu ska jag bara njuta av att jag har en hel termin ledigt framför mig. Ingen skola, inga jobbiga lärare som tjatar på en, inga jobbiga assistenter som går efter en. Nä ingenting kan störa min frid i sthlm nu, förutom pappas tjat om att skaffa ett jobb:D Men som jag känner just nu så är det inte så bråttom till det heller. Nu vill jag bara vara hemma och ta det lugnt å skönt. Det har jag förtjänat efter nästan 15 år i skolbänken utan paus. Så nu ska jag bara vara ledig under våren och inte göra något speciellt. Givetvis så kommer jag att sakna alla underbara människor jag lärt känna under min tid på Ädelfors folkhögskola. Men jag hoppas vi ses igen, för det gör vi det vet jag. Har planerat att vara nere och hälsa på dom när de har sommaravslutning i juni. Så då kommer jag ner å hälsar på om jag inte gör det tidigare förstås. Men jag måste också vara ärlig och säga att det är många där nere jag inte kommer att sakna också. Det mycket pga. vad som hände tidigare i höstas om att ha besök och så på skolan. Jag tycker Ädelfors folkhögskola är lite för kontrollerande skola speciellt mot eleverna på Allmän Linje. Ni behandlar eleverna lite som om de inte kunde ta hand om sig själva trots att de flesta av oss var över 18 år. Jag hoppas att ni kommer ändra er lite så ni behandlar elever med samma respekt som ni vill att vi ska behandla er vuxna. Det är bara ett tips jag ger er. Men jag ska egentligen inget säga för jag har slutat där nu så jag slipper skiten. SKÖNT SOM FAN ÄR DET!!! Men jag hoppas det blir bra för de nya elever som kommer och att de kommer trivas bättre än vad jag gjorde. jag har ett tips till er gamla elever som är kvar. STÅ PÅ ER: VÅGA SÄG VAD NI TYCKER OCH KÄNNER OM SKOLAN. DE LYSSNAR OM NI VERKLIGEN MENAR ALLVAR. Skulle de inte lyssna på er så ta kontakt med mig så hjälper jag er.

KOM OCKSÅ IHÅG, DET ÄR NI ELEVER SOM GÖR SKOLAN. INTE DE SOM JOBBAR DÄR. UTAN ER ELEVER SÅ GÅR SKOLAN I KONKURS OM MAN HAR OTUR.

Ja det var det jag hade att säga denna gång. Så nu hoppas jag att ni får en bra månadag så hörs vi imorgon igen.

Massa kramar å pussar från Johanna

0 Comments:

Post a Comment

<< Home