Lillsmurfen berättar

Saturday, December 27, 2008

Sista dagen i Bergsjö



Lördagen den 2008-12-27 och klockan är 14.47 på eftermiddagen. Har precis avslutat ett parti kort som jag spelade med Inrid. Vi spelade 500 och hon vann. Hon hade bara tur idag, jag skulle ha vunnit över henne men dessvärre gjorde jag det inte. En annan gång kanske. Idag är det som sagt lördag och det är nu bara några timmar kvar tills jag åker hem till sthlm igen. Veckan här har varit okej, men många tankar har gått till min sjuka mormor i sthlm. Men jag vet att min mamma och min ena moster är hos henne så hon är inte ensam. Det känns tryggt då. Nu sitter jag egentligen bara och väntar på att min kusin ska komma hit på besök (till morfar) idag. Vi har inte setts på över 1 år nästan. Det blir så när båda bor så långt ifrån varandra och jag har ju dessutom pluggar i Småland i 1 och ½ år nu. Men nu är jag hemflyttad så nu hoppas jag hinner träffa släkten lite mer. Min kusin som kommer han heter Andreas och är 3 år yngre än vad jag är men vi brukar träffas då och då ändå. Vi är ju trots allt kusiner. Annars idag har det väl inte hänt något speciellt. Ir jo jag sålde min pulka jag har haft på vinden hos morfar. Den såldes på blocket och har nu hämtast av köparen. Så idag tjänade jag 1500 kr utan att lyfta ett finger. "lätt förtjänta pengar" Ir vad säger ni:P Men det var kul att den såldes och att den kommer till användning av någon annan. Jag blev glad för köparnas skull. Dom hade ett litet barn på ca. 1 år och dem skulle åka till fjällen och då passade det utmärkt med en pulka att skjutsa barnet i. Så glada blev dom. Nu ska jag nog sätta mig och hålla morfar och Ingrid sällskap framför tv. De kollar på filmen Selma Lagerlöf som gick på kanal 1 igår kväll. Det är en repris idag. Så nu avslutar jag denna blogg.

Nästa gång vi hörs äör jag i sthlm igen.

Till dess får jag önska er GOD FORTSÄTTNING.

Varma hälsningar Johanna

0 Comments:

Post a Comment

<< Home