Lillsmurfen berättar

Friday, December 26, 2008

Nu har jag fått nog!!!



Jaha så var annandag jul och kvällen är kommen. Nu är det inte många dagar kvar på det gamla året. Det känns lite märkligt att det snart är 2009. Hoppas nästa år blir bättre än detta året har varit. Tänkte mera på att min mormor är sjuk och jag hoppas hon blir bättre så hon kan inleda det nya året med ett leende på läpparna. Idag blev jag väckt av Ingrid kl. 11.00 då hon sa att det var frukost dags. Idag har det varit en lugn dag, har inte alls gjort någonting. Suttit mest framför tv och kollat på film och bara haft det skönt. Ska jag vara ärlig med en sak så är det att jag börjar bli jävligt trött på att vara i Bergsjö nu. Nu vill jag hem till sthlm och alla mina kompisar igen. Längtar också efter min permobil så fruktansvärt. Inte viste jag att man kunde sakna ett hjälpmedel så mycket som jag göra. Men det gör jag så nu vill jag hem. Finns ingenting att göra här längre. Det är mysigt att vara här någon natt då och då men inte en hel vecka som jag snart har varit. Det är inget fel på morfar och hans fru men nu vill jag hem. Har tröttnat på att behöva ha hjälp, och alla störande moment som händer här i huset. Man kan inte se en film utan att man blir störd. Antingen pratar någon med mig Ir så pratar de med varandra. Så tystnad finns inte att tala om i detta hem. Jag är en sån människa som vill ha lugn och ro runt sig och inte en massa annat kring sig. Dessutom får man inte heller riktigt sova ifred här för plötsligt går någon utanför ens dörr Ir så är det någon som pratar. Det är ju klart att dom får göra vad de vill i deras egna hem men jag är trött på allt just nu. Dessutom förstår de inte riktigt att jag kanske är orolig med tanke på mormor och att jag är ledsen för att ha behövt fira ju utan min kära mamma. Men på söndag då åker jag äntligen hem, sen sätter jag nog inte min fot här på ett tag. Har liksom ett eget liv i sthlm. Det är inte lika kul att bo hos morfar och hans fru som det var förr, det blir så när man blir äldre. Man släpper de äldre och går sin egna väg och bygger ett eget liv någon annanstans. Så lite ledsen känner jag mig att behöva sitta här och veta att det är 1 dag kvar tills jag får sätta mig i taxin som ska ta mig hem till sthlm. Man blir deprimerad av sitta här, känns som ett fängelse. Ursäkta mitt ordval men så känner jag just nu och detta är en blogg där jag skriver precis hur jag känner mig och vart mina känslor är. Så att veta att klockan bara är 16.33 på eftermiddagen och veta att det är långt kvar tills jag får lägga mig så känns det ännu hemskare. Nu går verkligen tiden långsamt. Ikväll lär jag inte bli uppmuntrare, de andra har bestämt att de ska se på 2 tv program som håller på ända till 23.00. Så jag lär ju inte få kolla på de jag vill förrän kl. 23.00 ikväll och då sover jag nog redan. Palla sitta uppe och vänta bara för andra har baxat tv. Lite sur för de e jag också, hänsyn vet ingen här vad det är. Tydligen inte, så då får jag väl dränka mina sorger i att sitta och hålla polarna sällskap på msn. Finns ju inget annat att göra. Nä nu har mitt gnällande fått nog, ska gå och göra mig i ordning för kvällen och ta på mig myskläder:) Vi hörs något en annan dag snart hoppas jag.

Take care…
Varma kramar från Johanna

0 Comments:

Post a Comment

<< Home