Lillsmurfen berättar

Sunday, April 05, 2009

Helgen som varit


Jaha så var det söndag kväll igen. Helgen har varit lugn, i fredags var jag på träffis på kvällen. Det var disco där och så fick man ju träffa sötnosen å alla andra underbara vänner. Igår vaknade jag, gick upp å satte min vid datorn en stund innan jag gick å fixade "frulle" till mig. Sen hoppade jag in i duschen, klädde på mig å packade ner det sista jag skulle ha med till mamma. Klockan 13.30 kom taxin å jag åkte hem till morsan. Väl där så drog vi ut ett tag i det fina vårvädret. På kvällen hade vi bara en hemma kväll framför Robinson 2009 och Vid din sida.

Idag vaknade jag kl. 11.30 av att morsan kom in å väckte. Jag gick upp, åt frukost och sen marsch in i duschen. När både mamma å jag var klara så tog vi taxi till Kista galleria och skulle shoppa lite nya byxor till mig. Det tog ett bra tag innan vi hittade ett par. Dessutom hade vi gått igenom ett antal affärer och hunnit bli rätt irriterad innan vi fann några som helst byxor som var både snygga och passade min korta kropp. Jag ska säga er det. Är man bara 1.05 m lång och har höfter som en kvinna så är det inte lätt att hitta byxor till mig. Vi får alltid gå in i många affärer innan vi hittar något överhuvudtaget. Men att ha morsan med är bra, för hon ger inte upp i första hand. Hade jag gått själv så hade jag gett upp efter en eller kanske två affärer:) När vi väl var klara så hade vi inhandlat 4 par byxor och 1 BH. Så det blev i alla fall några lyckade inköp idag:D

TACK MAMMA för en trevlig dag i Kista galleria<3

Väl hemma sen så satte jag mig framför datorn medan mamma fixade middag. Skulle äta där innan jag åkte hem till pappa igen. Sen klockan 19.00 kom rullstolstaxin och hämtade mig. Nu på kvällen har jag bara suttit hemma framför datorn å pratat med bl.a. sötnosen<3 och några andra roliga typer på msn.
Sen så har sötnosen å jag bestämt att vi ska träffas imorgon kl. 10.00 vid Skarpnäcks tunnelbana för att sedan gå till träffis gemensamt.
Tänk vi hinner ses sötnos innan jag åker till Småland. Det var en jävla tur det, för jag kommer sakna dig sååå när jag är bort<3<3<3<3<3
Men nu börjar jag bli trött å imorgon måste jag gå upp redan 07.00. Så jag ska nog hoppa i säng å göra huvudkudden sällskap:)

Så det var denna blogg för idag, tills jag skriver igen så får ni ha det så bra.

Kramar Johanna

0 Comments:

Post a Comment

<< Home