Lillsmurfen berättar

Sunday, May 31, 2009

Andra gången gillt:P


Jaha då var det andra gången gillt då till att åka till Rehband center på Storgatan 14 på Östermalm. Nu måste jag verkligen åka dit å försöka skaffa mig en handledskena till "CP-handen" som alla mina kompisar säger:D Det är dessutom ännu viktigare nu pga. det som kan hända OM det kommer hända. Jag måste VERKLIGEN börja använda vänster handen så jag tränar upp den. Självklart kommer den ALDRIG kunna bli lika stark som höger är men med lite träning så ska det nog bli starkare i alla fall. Ni som är inblandade å vet vad som har hänt så förstår ni säkert varför jag är så angelägen att hitta en handledskena till min hand/handled. Jag ska dels hitta en jag kan ha på mig på dagarna och den tiden jag är vaken. Men sen en om det finns, så ska jag försöka hitta en skena som är vattentät som jag kan ha när jag badar/simmar. Vore väldigt bra, för böjningen som min handled har är inte bra att ha i längden. I framtiden kommer jag nog inte kunna rätta ut handleden helt om jag inte kollar den nu och tränar den. Men så har man ju kompisar som hjälper en med att träna vänsterhanden/leden för att jag mer å mer ska kunna använda den. Men eftersom jag av ren vana vill använda höger så måste de ofta säga till mig. Men jag gör som dem säger så det kommer bli bra till slut hoppas jag:) Så det är det jag ska göra imorgon förmiddag/mitt på dan. Sen klockan 15.30 ska Silja å jag möta Eli på T-centralen för att tillsammans åka till Skarpnäck/Sköndal å prata med Elle om hon jobbar på badet imorgon. Hoppas verkligen hon gör det:) Annars ska vi bara chilla i Sköndal, kanske sola lite:) Sen på kvällen blir det väl bara att vara hemma å ta det lugnt. Ha en slapparkväll helt enkelt:) Men så ser min måndag ut i alla fall. Sen på tisdag ska jag till Optiken å göra en synundersökning på mig. Har inte kollat min syn på 3 år så det börjar bli dags igen. Om jag orkar så ska jag ev. träffa Carro också. Men vi får se, känner att jag måste ta det lite lugnt också eftersom jag nyligen var sjuk å låg på sjukhus. Är inte till 100% okej ännu så. Det kommer jag nog inte bli än på ett tag. Sånt här tar tid innan man är sig själv igen. Men jag försöker å varje dag som går så kommer jag sakta men säkert tillbaka till den rätta Johanna igen:) Nä nu har klockan hunnit bli mycket, dags för lilla mig att göra kvällen. Ska hinna duscha innan jag hoppar i säng. Känner mig väldigt varm å svettig efter en heldag i solen. Ni får ha det så bra så ses å hörs vi.....

Massa karmar från Johanna

0 Comments:

Post a Comment

<< Home