Lillsmurfen berättar

Friday, May 22, 2009

Vill finnas till hands....


Ibland känner jag mig otillräcklig. Som att jag inte duger eller att jag inte kan vara till någon hjälp. Vissa dagar känner jag bara så, de dagarna är inte alls kul. Idag Ir om det var igår så kände jag mig inte riktigt tillräcklig som jag kanske skulle vilja De som står mig närmast, alltså min familj och mina kära. Det är för de jag vill finnas till hands för när den mår dåligt Ir behöver hjälp. Men ibland känns det som ingen vill Ir vågar ta emot min hjälp. Jag vet att jag inte har svar på alla världens frågor eller kan hjälpa till på alla sätt. Men det finns alltid något jag kan göra. Det lilla jag kan hjälpa till med vill jag hjälpa. Men ibland får jag inte ens försöka hjälpa till. Jag har börjat få lära mig att be om hjälp när jag behöver det. Det kan gälla vad som helst egentligen. Men mycket vill jag försöka klara mig själv men vissa saker kan jag bara inte klara utan hjälp. Bl.a. det med mina ätstörningar å självmordstankar. Visst det är min kamp som jag måste utvinna, men jag behöver er som stöd. Jag behöver veta att någon/några finns där för mig. Mina stötte pelare så att säga. Men jag vill också vara en stötte pelare. Jag vill vara den man kan ringa om det är något. Jag ställer ALLTID upp för de som behöver min hjälp. Speciellt de som har hjälpt å stötta mig när jag verkligen har behövt någon där. Men varför är det sååå svårt att be mig om hjälp? Visst allt kan jag kanske inte göra med det finns alltid något alla kan göra. Visst vill man inte ha hjälp av mig så respekterar jag det. Men om man VERKLIGEN känner att man behöver hjälp så be om hjälp. Det kan vara allt från att man vill bara att jag ska komma å krama om en till att jag ska sitta hos någon tills den somnar. Ja det finns massor med saker som jag ställer upp på. Jag är inte omöjlig när det gäller att be om hjälp. Å bara åka iväg om något allvarligt har hänt så gör jag de. När min ABSOLUT BÄSTA kompis Anna levde så kunde jag bara släppa allt å åka till henne om något hade hänt. Hon tvekade inte en sekund att ringa mig om hon behövde hjälp. Det vill jag inte heller att ni mina vänner ska göra. Speciellt er som jag har en närmare relation med. Ni/du vet vilka ni/du är<3<3<3 Så därför säger jag bara detta så att ni/du vet. TVEKA INTE ATT HÖRA AV ER OM DET ÄR NÅGOT!!!! jag kanske inte har svar Ir lösningar på alla era problem Ir bekymmer. Men det kan vara skönt att ha någon att lätta sitt hjärta för när man behöver de. Å NI/DU SKA BARA GÖRA DET NÄR NI KÄNNER FÖR DET. (Alltså lätta på hjärtat) Det är inget jag vill tvinga fram, jag hatar människor som ALLTID vill veta allt som hänt å att man ska prata med dem om allt. Så jag tvingar ingen att komma till mig. Men tveka INTE om ni behöver det. Jag finns för er som ni finns för mig:)

Älskar er alla GLÖM ALDRIG DET<3<3<3<3

0 Comments:

Post a Comment

<< Home