Lillsmurfen berättar

Friday, January 06, 2006

Arlanda express här kommer jag!!!!

TJOO ALLIHOPA!
Idag är det fredagen den 6/1 -06 och klockan är 21.24 på kvällen.
Vad jag har gjort idag?
Idag så har jag och en kompis till mig åkt Arlanda express för första gången.
Vi åkte inte det för att vi skulle åka någonstans med flyg, nej vi åkte det för att testa dels om det gick att åka med permobilar utan problem och sen om man kunde åka på färdtjänstkortet som vi har.
Vi som är invalida vill säga.
Det gick super bra chockerande nog.
Vi trodde aldrig att det skulle gå så bra som det gjorde eftersom vi som är funktionshindrade drabbas alltid av diskriminering varje dag.
Det kan vara till ex. att vi inte kan åka vanliga sl bussar eller att så enkelt kunna nå vissa brevlådor eller bara att ta ut pengar på bankomater.
Som tur är så fungerar det mesta för mig men för andra som sitter i rullstol kan det vara svårare för.
Men att åka Arlanda express var jätteenkelt och dessutom var dom som jobbade på tåget jättehjälpsamma och hjälpte mig och min kompis ifall vi skulle behöva hjälp.
Men det behövde vi inte som tur va. :)
Så jag kan verkligen rekommendera för er som sitter i rullstol om ni ska till Arlanda någon gång så ta Arlanda express för det tar bara 20 minuter dit och 20 minuter hem om man ska det.
Jo just det vi hade tänkt att pröva åka vanliga penedeltågen som ska ha nya vagnar men det gjorde vi aldrig.
Vi orkade inte riktigt det.
Men nästa gång vi ska det då ska jag berätta om hur det var och gick.
JAG LOVAR!!!
Ja men så har in dag varit idag och snart har det också blivit dags för mig att hoppa in i duschen.
Men ha det så bra nu allihopa och GOD FORTSÄTTNING PÅ 2006.
Massor av kramar från Johanna

0 Comments:

Post a Comment

<< Home